ادامه حملات عربستان به الحدیده، کشته و زخمی شدن 8 کودک یمنی در 5 روز

به گزارش مجله مدیاپلیر، منابع یمنی اعلام کردند که عربستان سعودی طی 24 ساعت گذشته ده ها بار آتش بس در الحدیده را نقض کرده است.

ادامه حملات عربستان به الحدیده، کشته و زخمی شدن 8 کودک یمنی در 5 روز

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، اتاق عملیات افسران ارتباط و هماهنگی یمن در الحدیده شامگاه چهارشنبه بیان نمود که متجاوزان طی 24 ساعت گذشته 237 بار آتش بس در الحدیده را نقض کرده اند.

یک منبع در اتاق عملیات افسران ارتباط و هماهنگی یمن در الحدیده حملات پهپادهای جاسوی به الفازه و الجلبله و ایجاد استحکامات جنگی در اطراف خیابان الخمسین و حیس و الجبلیه را از جمله موارد نقض آتش بس در الحدیده بر شمرد.

این منبع همچنین پرواز 18 فروند پهپاد جاسوسی در آسمان منطقه ها کیلو 16، التحیتا، الجبلیه، الجاح و الفازه را از جمله موارد نقض آتش بس در الحدیده طی 24 ساعت گذشته دانست.

بر اساس این گزارش، مزدوران عربستان طی 24 ساعت گذشته 44 بار دست به حملات توپخانه ای به منطقه ها مختلف الحدیده و 163 بار نیز به سوی این منطقه ها تیراندازی کردند.

طرف های یمنی سیزدهم دسامبر سال 2018 میلادی (22 آذر 1397 ه.ش) در سوئد به توافق آتش بس در استان الحدیده دست یافتند. از آن زمان تا به امروز ائتلاف متجاوز سعودی این آتش بس را نقض کرده و به حملات خود به استان الحدیده ادامه داده است.

کشته و زخمی شدن 8 کودک یمنی در 5 روز

صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) بیان نمود که طی پنج روز گذشته هشت کودک یمنی بر اثر حملات ائتلاف سعودی به یمن کشته و زخمی شده اند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی گناه نتیجه ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن تا به امروز موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1393

به "ادامه حملات عربستان به الحدیده، کشته و زخمی شدن 8 کودک یمنی در 5 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه حملات عربستان به الحدیده، کشته و زخمی شدن 8 کودک یمنی در 5 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید