آزمایش پیروز جدیدترین نمونه سامانه پدافند هوایی در روسیه

به گزارش مجله مدیاپلیر، مجتمع صنایع نظامی روسیه از انجام موفقیت آمیز نخستین آزمایشات به روی جدیدترین نمونه سامانه پدافند هوایی با عنوان گیبکا-اس مستقر به روی ماشین های زرهی ببر برای نیروهای زمینی این کشور خبر داد.

آزمایش پیروز جدیدترین نمونه سامانه پدافند هوایی در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، روسیه آزمایش دولتی به روی جدیدترین نمونه سامانه پدافند هوایی (دفاع هوایی) نیروهای زمینی گیبکا-اس ( Gibka-S ) مستقر به روی شاسی خودروهای زرهی ببر را با موفقیت به خاتمه رسانده است.

بر اساس اطلاعات منتشره در دفتر مطبوعاتی مجتمع صنایع نظامی روسیه، در جریان آزمایشات که در منطقه نظامی-آموزشی کاپوستین یار انجام گرفت، به ویژه، امکان شلیک این سامانه از روی ماشین زرهی ببر به اهداف هوایی در حال حرکت، با سرعت تا 30 کیلومتر در ساعت مورد تأیید قرار گرفت.

در ماه مارس سال 2019 وزارت دفاع روسیه گفت که سامانه گیبکا-اس برای استفاده پدافند هوایی نیروی زمینی به منظور استقرار به روی زره پوش های ببر در حال ساخت است که امکان شلیک از راه دور موشک های هدایت شونده از سامانه های دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان را فراهم می کند.

این سامانه با توانایی جدید باید کارآیی پدافند هوایی نیروهای موتوریزه و واحدهای تانک نیروی زمینی ارتش روسیه را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 218

به "آزمایش پیروز جدیدترین نمونه سامانه پدافند هوایی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش پیروز جدیدترین نمونه سامانه پدافند هوایی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید