کمیسیون فضای بازی در شورای نظارت بر اسباب بازی راه اندازی شد

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران (پانا) - شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب بازی برای ساماندهی به کافه بازی ها، اتاق های فرار و فضای بازی بچه ها، کمیسیون جدیدی با عنوان فضای بازی را راه اندازی کرد.

کمیسیون فضای بازی در شورای نظارت بر اسباب بازی راه اندازی شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، نایب رییس شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب بازی با اعلام این خبر گفت: این شوار به عنوان متولی و سیاست گذار در حوزه بازی و اسباب بازی به عنوان دو وجه مکمل یکدیگر، در راستای اعتلا، ارتقا، ساماندهی، ارائه مجوز و نظارت دقیق بر کافه بازی ها، اتاق های فرار و فضای بازی بچه ها از بهمن سال 99 فصل جدیدی از نظارت با عنوان کمیسیون فضای بازی را آغاز خواهد کرد.

سیدحسین خادم حسینی اضافه کرد: بررسی، نقد و تحلیل سناریوی های اتاق فرار، بازی های رومیزی مورد استفاده در کافه بازی ها، بررسی اسباب بازی های فضاهای بازی بچه ها با تکیه بر رویکرد تربیتی و فرهنگی از جمله محورهای مطرح شده در این کمیسیون خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: امروزه تاسیس کافه بازی ها در تاکید بر، با هم و در کنار هم بودن و پاسخ به نیاز زندگی کردن اجتماعی در واکنش فطری به حضور انفرادی در فضای بازی مجازی، خلق اتاق های فرار بر اساس رشد توانایی حل مسئله و توجه به تفکر و سرگرمی به جای سرگرمی صرف و وجود فضاهای بازی بچه ها به عنوان بخشی از الزام های موثر در فرایند رشد آن ها، از جمله مواردی است که تعریفی نوین از بازی و اسباب بازی را به ما ارایه می دهد.

یادآوری می شود شورای نظارت بر اسباب بازی علاوه بر کمیسیون فضای بازی در کمیسیون ثبت و صدور، اسباب بازی ها را در شش گروه حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه ای مورد بررسی قرار می دهد و برای آن ها مجوز صادر می کند.

دبیرخانه این شورا در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان قرار گرفته است و هدف آن ساماندهی صنعت اسباب بازی از طریق حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب بازی بچه ها معین شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 940

به "کمیسیون فضای بازی در شورای نظارت بر اسباب بازی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون فضای بازی در شورای نظارت بر اسباب بازی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید