چین درباره تصمیم لندن برای اعطای تسهیلات مهاجرتی به مردم هنگ کنگ هشدار داد

به گزارش مجله مدیاپلیر، دولت چین نسبت به تصمیم انگلیس در خصوص احتمال اعطای شهروندی به ساکنان هنگ کنگ هشدار داده است.

چین درباره تصمیم لندن برای اعطای تسهیلات مهاجرتی به مردم هنگ کنگ هشدار داد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است که دولت انگلیس باید تفکر استعماری خود را تغییر دهد و بپذیرد که سرزمین هنگ کنگ برای همیشه به چین بازگردانده شده است.

پیشتر، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در واکنش به تصویب و اجرای قانون امنیتی جدید چین برای هنگ کنگ گفته بود که کشورش چاره ای ندارد جز اینکه به چند میلیون ساکنان این سرزمین امکان کسب شهروندی انگلیس را بدهد.

براساس گزارش بی بی سی، قانون جدیدی که اخیرا کنگره ملی خلق چین تصویب کرد به دولت جمهوری خلق چین حق می دهد امور امنیتی هنگ کنگ را در اختیار بگیرد. به اعتقاد حامیان دموکراسی در هنگ کنگ، این قانون می تواند به از میان رفتن حقوق و آزادی های دموکراتیک مردم این سرزمین منجر گردد.

اعضای کنگره ملی خلق از میان افراد مورد تایید حکومت این کشور انتخاب می شوند و این نهاد همیشه لوایح مورد نظر رهبری چین را تصویب نموده است. مصوبه کنگره به منظور آنالیز و تایید نهایی و ابلاغ برای اجرا در اختیار کمیته دائم کنگره قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 557

به "چین درباره تصمیم لندن برای اعطای تسهیلات مهاجرتی به مردم هنگ کنگ هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین درباره تصمیم لندن برای اعطای تسهیلات مهاجرتی به مردم هنگ کنگ هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید