پروژه های نیمه تمام خراسان جنوبی به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش مجله مدیاپلیر، به گزارش خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه اله خدمتگزار بابیان اینکه این واگذاری ها در یک قالب تعیین و با مکانیزمی از پیش تعیین شده به انجام خواهد رسید، گفت: مدیران این واگذاری ها را با نگاهی وسیع و دیدی مثبت به انجام برسانند و متقاضیان و سرمایه گذاران را در جهت انجام کار کمک کنند.

پروژه های نیمه تمام خراسان جنوبی به بخش خصوصی واگذار می شود

وی ادامه داد: با واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی علاوه بر ایجاد اشتغال در استان موجب خواهد شد تا از هدر رفت اعتباراتی که برای اجرای این پروژه ها هزینه شده جلوگیری شود.

وی واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی را تکلیفی اداری و در سطح کشور دانست و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید در یک برنامه زمان بندی مشخص به گونه ای اقدام کنند تا تمامی پروژه های نیمه تمامی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند به سرمایه گذاران و متقاضیان مربوطه واگذار شود.

134 میلیارد تومان درآمدهای عمومی استان

استاندار خراسان جنوبی به درآمدهای پیش بینی شده از سوی مجلس برای استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در بودجه سنواتی سال جاری183 میلیارد تومان پیش بینی درآمدهای عمومی استان بوده است که این میزان در 8 ماه نخست سال جاری معادل122 میلیارد تومان است.

خدمتگزار، درآمدهای عمومی استان در 8 ماه نخست سال جاری را 134 میلیارد تومان دانست و افزود: بیش از 12 میلیارد تومان درآمدهای عمومی استان بیشتر از میزان پیش بینی شده است که نشان دهنده تلاش جدی مسئولان و دست اندر کاران امر در استان دارد.

وی اعتبارات تملک دارایی ها و سرمایه ای استان در سال جاری را 176 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: تا به امروز بیش از45 درصد از این میزان یعنی 80 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اعتبارات تملک دارایی ها و سرمایه ای در دانشگاه های استان را بالغ بر 216 میلیارد تومان دانست و افزود: تا به امروز بالغ بر 47 درصد از این مبلغ یعنی 103 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 53 میلیارد تومان موجودی خزانه استان است، افزود: دستگاه های اجرایی هرچه سریع تر نسبت به مبادله موافقت نامه های خود اقدام لازم را صورت دهند تا شاهد رشد و توسعه استان خصوصاً در حوزه عمرانی باشیم.

خدمتگزار بیان نمود: دستگاه های اجرایی بدهی خود را به دستگاه های خدمت رسان، خصوصاً شهرداری ها در فضایی تعاملی و دوسویه پرداخت کنند.

استاندار خراسان جنوبی به توسعه صنعت گردشگری در استان به عنوان یکی از برنامه های دولت اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل ها و توانمندی هایی که در خراسان جنوبی در زمینه گردشگری وجود دارد می طلبد تا مسئولان امر جدی تر از گذشته در زمینه توسعه صنعت گردشگری در استان ورود کنند.

خدمتگزار، به ظرفیت های استان در زمینه گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: وجود روستاهای هدف گردشگری، وجود کویر به عنوان یک گنج نهفته در استان، صنایع دستی و نیز محصولاتی که در مناطق روستایی و عشایری استان تولید می شود می تواند به عنوان یک ظرفیت مهم موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به جاذبه های طبیعی و نیز ابنیه تاریخی که در استان وجود دارد توسعه صنعت گردشگری در خراسان جنوبی می تواند تا حد زیادی موجبات توسعه این منطقه را فراهم کند.

استاندار خراسان جنوبی به اجرای پروژه آسفالت راستا ارتباطی ماهیرود - سربیشه اشاره کرد و افزود: قطعاً آسفالت این محور ارتباطی مهم می تواند تا حد زیادی موجب تسهیل تردد تجار و بازرگانان شده و موجبات رونق اقتصادی استان را فراهم کند.

خدمتگزار، محور ارتباطی ماهیرود - سربیشه را مهم ترین راستا برای رسیدن به بازار بزرگ افغانستان دانست و شرح داد: با آسفالت این راستا راه دستیابی به بازار بزرگ هند و چین نیز میسور خواهد شد که می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 357

به "پروژه های نیمه تمام خراسان جنوبی به بخش خصوصی واگذار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های نیمه تمام خراسان جنوبی به بخش خصوصی واگذار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید