پامپئو: روسیه باعث هرج و مرج در منطقه مدیترانه است

به گزارش مجله مدیاپلیر، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به سخنان همتای روسی خود درباره اقدامات مخرب واشنگتن در کشورهای منطقه مدیترانه، مدعی شد: روسیه امنیت این منطقه را تهدید نموده است و باعث تضعیف حاکمیت ملی و شکاف بین کشورها می گردد.

پامپئو: روسیه باعث هرج و مرج در منطقه مدیترانه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته با انتشار بیانیه ای مدعی شد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، حقایق مربوط به اقدامات واشنگتن در منطقه دریای مدیترانه را اشتباه درک نموده است؛ به عقیده وی، وزیر خارجه روسیه در کوشش است تاریخ را تحریف کند و این روسیه است که به طور کلی در این منطقه هرج و مرج ایجاد می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا مدعی شد: این واقعیت که آقای لاوروف بار دیگر واقعیت ها را اشتباه درک نموده است و می خواهد تاریخ را تحریف کند، تأسف آور و اقدامی غیرسازنده است. حقیقت آن است که روسیه امنیت و ثبات در منطقه دریای مدیترانه را در معرض تهدید قرار داده و با استفاده از روش های مختلف برای انتشار اطلاعات غلط کوشش نموده است حاکمیت ملی در این منطقه را تضعیف کند و باعث بروز هرج و مرج، شکاف در کشورهای مدیترانه و بروز درگیری های مسلحانه جدید در سراسر منطقه گردد.

پامپئو از جمله تهدیدهای ثبات در منطقه دریای مدیترانه را که از طرف روسیه ناشی می گردد، حمایت مسکو از دولت بشار اسد در سوریه دانست و در ادامه ادعا های خود گفت: روسیه از هجوم به طرابلس، پایتخت لیبی حمایت نموده است و در عین حال همچنان به نقض تحریم تسلیحاتی علیه لیبی ادامه می دهد.

سرگئی لاوروف روز گذشته اعلام نموده بود که ایالات متحده در حال اجرای بازی سیاسی خاص خود در منطقه دریای مدیترانه است.

به گفته وی، واشنگتن مانع از انتصاب نماینده ویژه جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لیبی شده است و سعی دارد شرایط خاص خود را در این رابطه به دیگران دیکته کند.

پیش از این نیز وزیر خارجه روسیه درباره مداخله آمریکا در امور داخلی عراق، سوریه و لبنان صحبت نموده و یادآور شده بود که اقدامات طرف آمریکایی در هیچ یک از این کشورها زندگی مردم آنها را بهتر ننموده است.

وی تأکید کرد که ایالات متحده باید از اقداماتی که امنیت منطقه را در معرض تهدید قرار می دهد، خودداری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 902

به "پامپئو: روسیه باعث هرج و مرج در منطقه مدیترانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: روسیه باعث هرج و مرج در منطقه مدیترانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید