وقوع 3 آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی در مهاباد

به گزارش مجله مدیاپلیر، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: بی احتیاطی مردم در24 ساعت گذشته در سطح این شهرستان موجب بروز سه مورد آتش سوزی منازل مسکونی و خودرو شد.

وقوع 3 آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی در مهاباد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، رحمان احمدی اضافه کرد: نخستین مورد آتش سوزی در یک منزل مسکونی در شهر گوگ تپه در استان آذربایجان غربی بود که غروب روز گذشته به مرکز ستاد فرماندهی 125 آتش نشانی خبر داده شد و بلافاصله آتش نشانان به محل حادثه در این شهر تازه تاسیس اعزام شدند.

وی ادامه داد: این حادثه بر اثر نقص فنی اجاق گاز و نشت گاز روی داده بود که علاوه بر سوختن کامل یک باب منزل مسکونی، یک پیرمرد 70 ساله نیز دچار سوختگی شدید شد و هم اکنون در بیمارستان با حال عمومی نامساعد بستری است.

احمدی اضافه کرد: یک منزل مسکونی دیگر در محله باغ شایگان نیز بر اثر جرقه ناشی از سیم کشی نامناسب برق دچار حریق شد که با اقدام و حضور به موقع ماموران این آتش سوزی نیز مهار شد.

وی همچنین از آتش سوزی یک خودرو پیکان وانت در یک تعمیرگاه خبر داد و مطرح نمود: این خودرو نیز به علت رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام کارپت کاری و بر اثر گرم شدن محفظه بنزین دچار آتش سوزی و ایجاد حریق در تعمیرگاه شد.

احمدی اضافه کرد: با حضور به موقع آتش نشانان در محل حادثه، ضمن خاموش کردن حریق از سرایت آن به طبقه بالای این ساختمان که یک منزل مسکونی بود، جلوگیری شد.

وی مجموع خسارت مالی این آتش سوزی ها را بالغ بر 800 میلیون ریال مطرح نمود و گفت: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی در منزل و محیط کار برای جبران خسارت های ناشی از آتش سوزی حتما منازل و محل کارشان را بیمه کنند.

طی 9 ماهه امسال 660 مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی در مهاباد اجرا شده که 552 مورد در حوزه شهری و مابقی نیز در روستاها بوده است.

هم اکنون این سازمان در مهاباد در با سه ایستگاه، 42 نفر پرسنل عملیاتی و برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 228

به "وقوع 3 آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی در مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع 3 آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی در مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید