وزیر دفاع ترکیه، توافق دریایی با لیبی را دفاع از حقوق خود خواند

به گزارش مجله مدیاپلیر، وزیر دفاع ترکیه گفت به یاری تفاهم نامه های امضا شده با لیبی، در دفاع از حقوق خود در دریای مدیترانه، گام هایی استرتژیک برداشتیم.

وزیر دفاع ترکیه، توافق دریایی با لیبی را دفاع از حقوق خود خواند

از سفر با تور ترکیبی استانبول تابستان 99 لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، امروز سه شنبه، اظهار داشت، آنکار به وسیله تفاهمنامه های امضا شده با لیبی، در دفاع از حقوق خود در دریای مدیترانه، گام هایی استرتژیک برداشته است.

به گزارش وبگاه خبری شبکه الجزیره، وزیر دفاع ترکیه همچنین اظهار داشت: مناطقی که ضمن اختیارات دریایی دریای مدیترانه است، متناسب با حقوق و منافع دو کشور [ترکیه و لیبی] به ثبت رسیده است.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، دیروز دوشنبه، از ارسال لایحه کسب مجوز اعزام نیروهای نظامی ترکیه به لیبی، به مجلس این کشور اطلاع داد (جزئیات بیشتر).

در لایحه یادشده آمده است، با وجود کوشش های دیپلماتیک برای سرانجام دادن به درگیری های لیبی، شبه نظامیان وابسته به ارتش ملی لیبی کماکان غیرنظامیان و زیرساخت های شهری این کشور را هدف قرار می دهند. از سویی دیگر، حضور این شبه نظامیان در لیبی، منافع ترکیه در این کشور را تهدید می نماید از این رو، در این لایحه بر ضرورت دفاع از منافع ترکیه به وسیله از اعزام نیرو به این کشور تاکید شده است.

آنکارا پیشتر گفته بود که تصمیم اعزام نیرو و حمایت نظامی از دولت وفاق ملی لیبی (مستقر در طرابلس)، پاسخ به درخواست رسمی دولت وفاق ملی است تا برای مقابله با حمله نیروهای موسوم به ارتش ملی به فرماندهی خلیفه حفتر، از حمایت نظامی ترکیه در سطوح هوایی، زمینی و دریایی، برخوردار گردد.

اخیرا آنکارا اظهار داشت که دولت وفاق ملی از آنکارا درخواست حمایت و یاری نموده است.

هم اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی مجلس طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و دولت در طرابلس تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 239

به "وزیر دفاع ترکیه، توافق دریایی با لیبی را دفاع از حقوق خود خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه، توافق دریایی با لیبی را دفاع از حقوق خود خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید