واکنش زیباکلام به نامه تهدیدآمیز نمایندگان مجلس به روحانی ، روحانی هم جای خود را به یک اصولگرا خواهد داد

به گزارش مجله مدیاپلیر، مجلس یازدهم در ماه نخست فعالیت خود، بی توجه به اوضاع کشور، دولت را آماج حملات خود گرفته؛ آن هم در شرایطی که بزرگان نظام بر ضرورت وحدت بین مسئولان تاکید دارند، آنها حساب خود را از مسائل کشور جدا کرده اند؛ رویکردی که صدای انتقاد فعالان سیاسی را هم درآورده است.

واکنش زیباکلام به نامه تهدیدآمیز نمایندگان مجلس به روحانی ، روحانی هم جای خود را به یک اصولگرا خواهد داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران امروز هفتم تیر ماه در کانال رسمی خود یادداشتی را در جواب نامه کنندگان مجلس به حسن روحانی منتشر و آنها را به واقع بینی دعوت کرد.

او نوشت: معضلاتی که کشور را در خود فروبرده، دارد دامنه وسیع تری پیدا می کند. اصولگرایان مدت هاست انگشت اتهام را به سمت روحانی نشانه رفته اند. ای کاش این گونه بود و مقصر بحران روحانی و دولتش بودند.

وی در ادامه باب گفت وگو را با اصولگرایان بازتر می کند و می گوید: اینکه آرزو می کنم که حق با اصولگرایان می بود، از این بابت است که عمر دولت روحانی، یک سال دیگر به خاتمه می رسد و احتمال دارد اصولگرایان انقلابی همان طورکه مجلس یازدهم را در انحصار خود گرفتند، در انتخابات سال آینده، قوه مجریه را هم در اختیار بگیرند؛ در آن صورت دیگر روحانی نیست؛ همچنان که مجلس دهم نیز یک ماهی هست که جای خود را به مجلس یازدهم داده، روحانی هم جای خود را به یک اصولگرای دیگر خواهد داد؛ اما همان گونه که مجلس انقلابی یازدهم فعلا چه باید کردی در چنته نداشته، رئیس جمهوری انقلابی بعد از روحانی نیز نخواهد توانست در شرایط موجود، گامی برای رفع بحران و عادی سازی شرایط مالی کشور بردارد.

زیباکلام با یادآوری واقعیت های مالی و مساله تحریم و مسائلی که کرونا بر سر اقتصاد کشور آورده است، تأکید دارد: ممکن است برخی از اصولگرایان، به شعارهایی که می دهند مانند مدیریت جهادی، جوان گرایی، اتکا به منابع داخلی به جای چشم دوختن به خارج از کشور، خودکفایی و ایستادن روی پاهای خود، تبدیل تهدیدها به فرصت ها و... واقعا باور داشته باشند؛ اما بی تردید بسیاری از آنان که بیشتر اهل حساب وکتاب و منطق هستند، می دانند که با شعار نمی توان منابع مالی پنج میلیون حقوق بگیر را تأمین کرد. شعارهای پرزرق وبرق، نه مانع از گسترش خط فقر شده اند و نه توانسته اند جلوی آب رفتنِ طبقه متوسط در ایران را بگیرند.

به نظر می رسد بعد از روی کار آمدن مجلس یازدهم، یا به دلایل آشنا نبودن به واقعیت های سیاسی و مالی کشور و یا به دلیل جناح بندی های سیاسی، دولت آماج حملاتی قرار گرفته که گویا تنها بخش مسئول در نظام حکمرانی کشور است. بسیاری از کنندگانی که امروز با نام انقلابی به صحنه آمده اند، یا کننده ادوار مجلس بوده اند و یا سمت های اجرایی و مدیریتی کشور را در دست داشتند و خواه ناخواه مسئول بخشی از شرایط کنونی نیز بوده و نمی توانند به عنوان اپوزیسیون و مطالبه گر ایفای نقش کنند!

چند هفته پیش محمدباقر قالیباف در پاسخ به صحبت های رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به صراحت گفت: ما خودمان مسئول هستیم و نمی توانیم ایرادها را به گردن دیگران بیاندازیم؛ اگر مسئله ای هست خودمان باید دست به کار شویم.

همکاری نیروهای سیاسی از جناح های مختلف سیاسی، بدون شک در شرایط کنونی کارساز است اما باید توجه کرد که مسئولان نمی توانند فقط اظهارنظر کنند و نقش خود را در از بین بردن مسائل به فراموشی سپرده و همه چیز را به گردن دولتی بیاندازند، که بخشی از سیستم در کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 601

به "واکنش زیباکلام به نامه تهدیدآمیز نمایندگان مجلس به روحانی ، روحانی هم جای خود را به یک اصولگرا خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش زیباکلام به نامه تهدیدآمیز نمایندگان مجلس به روحانی ، روحانی هم جای خود را به یک اصولگرا خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید