هشدار صلیب سرخ جهانی درباره احتیاج به یاری اضطراری در شمال سوریه

به گزارش مجله مدیاپلیر، درگیری های اخیر در شمال شرقی سوریه باعث شده تا ده ها هزار نفر شهرها و روستاهای خود را در نزدیکی مرزها رها نمایند. این اوضاع سبب شده تا صلیب سرخ جهانی درباره احتیاج به یاری اضطراری هشدار دهد.

هشدار صلیب سرخ جهانی درباره احتیاج به یاری اضطراری در شمال سوریه

به گزارش خبرنگاران، کمیته بین المللی صلیب سرخ به همراه هلال احمر سوریه، در روزهای اخیر، مشغول پخش کردن اقلام ضروری شامل غذاهای کنسرو شده، پتو و تشک و بطری های آب بوده است.

این اقلام به منظور یاری به افرادی که تحت تاثیر خشونتها قرار گرفته اند در بین کسانی که پس از ترک شهر و روستای خود به شهر حسکه می رسند پخش شده است.

تاکنون چندین مدرسه جهت پناه دادن به کسانی که از خانه هایشان گریخته اند به مراکز سکونت اضطراری تبدیل شده اند.

پیش بینی ها نشان می دهند که خشونت ها در سوریه ممکن است تا سیصد هزار نفر را از خانه های خود آواره کند.

این افراد عمدتا از استانهای حسکه و رقه که شامل قامشلی، مالکیه، عامودا و تل ابیض است، می باشند. بسیاری تا کنون از خانه های خود گریخته اند و احتیاج اضطراری به یاریهای انساندوستانه دارند.

در دو بخش راس العین و تل ابیض که مستقیما تحت تاثیر درگیرها قرار گرفته اند تنها دو مرکز خدمات سلامت وجود دارد که در اوضاع عادی به شمار عظیمی از مردم یاری رسانی می کردند.

یکی از این دو مرکز به علت بیم از امنیت جانی کارکنانش هم اکنون با بالاگرفتن درگیری ها به تعطیلی کشیده شده است. با گریختن کارکنان بخش های درمانی، خدمات اساسی مورد احتیاج دیگر جوابگوی کسانی که درگیر ناآرامی های اخیر گشته اند، نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 46

به "هشدار صلیب سرخ جهانی درباره احتیاج به یاری اضطراری در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار صلیب سرخ جهانی درباره احتیاج به یاری اضطراری در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید