موافقت نخست وزیر عراق را برای بازگشایی مرز سومار گرفتیم

به گزارش مجله مدیاپلیر، استاندار کرمانشاه گفت: موافقت نخست وزیر عراق را برای بازگشایی مرز سومار اخذ کردیم.

موافقت نخست وزیر عراق را برای بازگشایی مرز سومار گرفتیم

به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز(4 آبان) برگزار گردید، از مرزها به عنوان یک فرصت هم برای کشور و هم استان یاد کرد و اضافه نمود: مرزها فرصت بهتری به عنوان بازار صادراتی را پیش روی ما قرار می دهد و هنر ما این است که این بازار را فتح کنیم.

وی ادامه داد: برای به دست آوردن بازارهای صادراتی موانع و مسائلی در بعد سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که باید آنها را حل و فصل کنیم.

استاندار کرمانشاه قوانین مزاحم حوزه صادرات را از جمله مهمترین این موارد دانست که یک بار برای همواره باید حل گردد و یادآور شد: از اتاق بازرگانی می خواهیم قوانین و مقررات مزاحم این حوزه را احصا و به ما معرفی کند.

به گفته بازوند قوانینی که مربوط به هیات دولت باشد آسانتر مرتفع خواهد شد، اما آنهایی که احتیاجمند قانون است سیکل طولانی تری دارد و باید مراحل خود را در مجلس بگذراند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از مسائل مرزها سخت افزاری است، تاکید نمود: بسته شدن مرزها از جمله مرز سومار از مهم ترین این مسائل است.

وی گفت: طرف عراقی برای بازگشایی مرز سومار ایرادهایی گرفت که در حال برطرف این ایرادها هستیم.

بازوند با بیان اینکه موافقت نخست وزیر عراق برای بازگشایی مرز سومار اخذ شده، اضافه نمود: قرار است جلسه ای در بغداد در این خصوص تشکیل گردد که منتظر برگزاری آن هستیم.

وی معتقد است با توجه به اخذ موافقت نخست وزیر عراق، مسئولین محلی این کشور نمی توانند مانع بازگشایی مرز شوند، بلکه فقط ممکن است راستا را طولانی تر نمایند.

بازوند اضافه نمود: به بخش خصوصی اطمینان می دهیم عجله ما برای بازگشایی مرز سومار از آنها بیشتر است.

استاندار کرمانشاه از پیگیری برای برطرف مسائل جاده مرز سومار هم اطلاع داد و با بیان اینکه سال گذشته 7.5 میلیارد تومان اعتبار برای جاده سومار در نظر گرفته شده بود، بیان کرد: متاسفانه این اعتبار تخصیص پیدا نکرد، اما همچنان پیگیر تامین اعتبار هستیم.

به گفته استاندار کرمانشاه، تامین آب شرب سومار نیز 13 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که 50 درصد اعتبار مورد احتیاج را تقبل کردیم.

بازوند تاکید نمود: برای مرز پرویزخان نیز 18 ماه دوندگی کردیم تا نزدیک 110 میلیارد تومان در قالب دو قرارداد برای تکمیل زیرساخت های این مرز از محل گمرک و سازمان پایانه ها در نظر گرفته گردد.

وی یادآور شد: البته قبول داریم روند کارهای عمرانی در مرز پرویزخان کند است و این روند باید تسریع گردد تا شاهد توقف کامیون ها در مرز نباشیم.

بازوند معتقد است، اکنون که مرز سومار با مسائلی روبرو شده مرز خسروی و پرویزخان باید بهره وری بیشتری داشته باشند و بار مرز سومار را بکشد.

وی تاکید نمود: در ایام اربعین نیز علی رغم همه فشارهایی که به ما وارد شد حمل بار از مرز خسروی را تعطیل نکردیم که البته این امر زحمات زیادی را برای بخش های مختلف همراه داشت.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر لزوم حل مسائل صادرنمایندگان در زمینه صادرات آرد، غرفه استقرار تجار و ... تاکید نمود و گفت: مشکل کارخانه کاشی کاژه نیز اگر صرفا مربوط به مسئله حمل و نقل است باید حتما حل گردد، اما بعید به نظر می رسد که همه مسائل مربوط به حمل و نقل باشد.

وی خواهان برگزاری یک جلسه اختصاصی با دستگاه های مرتبط برای حل مسائل این واحد تولیدی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 81

به "موافقت نخست وزیر عراق را برای بازگشایی مرز سومار گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت نخست وزیر عراق را برای بازگشایی مرز سومار گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید