مسیح مهاجری به پرویز فتاح: بنیاد مستکبران نباشید

به گزارش مجله مدیاپلیر، مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله این روزنامه با عنوان بنیاد مستکبران نباشید نوشت: رئیس بنیاد مستضعفان، ظرف یک ماه اخیر، سه اقدام داشت که هرچند هرکدام از آن ها نمره مخصوص خود را دارند، ولی در مجموع کاملاً تعیین شد که این بنیاد هنوز میان اینکه بنیاد مستضعفان باشد یا مستکبران، سرگردان است. این مقاله می خواهد به آقای سیدپرویز فتاح که ریاست بنیاد را برعهده دارد بگوید تردید ها را کنار بگذارید و بنیاد مستکبران نباشید.

مسیح مهاجری به پرویز فتاح: بنیاد مستکبران نباشید

اهل نیت خوانی نیستم و کاری به اینکه رئیس بنیاد مستضعفان با چه نیت و هدفی در آن گزارش تلویزیونی بخش کوچکی از تصاحب اموال بنیاد توسط این و آن را با افکار عمومی در میان گذاشت ندارم، ولی این را درک می کنم که این اقدام در عین حال که ایراد های کوچکی هم داشت، در مجموع مفید و لازم بود. مفید و لازم بودن البته به معنای کافی بودن نیست. این حرکت، زمانی کامل می شود که با پیگیری تا حصول نتیجه یعنی خارج ساختن اموال و املاک از تصرف افراد و دستگاه ها ادامه پیدا کند. شیوه حرکت ممکن است تغییر کند، ولی توقف به هیچ بهانه و هیچ توجیهی جایز نیست.

اقدام دوم، یعنی عذرخواهی تلویزیونی بابت همان گزارش که روشن بود در اثر فشار های وارده از ناحیه همان ها که نامشان در گزارش آمده بود صورت گرفت، اقدامی غیرطبیعی و غیرقابل توجیه است. شما می توانستید در اقدام دوم به تصحیح موارد اشتباه آن گزارش بپردازید، ولی اصل حرکت را نفی نمی کردید.

آنچه در گزارش شما آمده بود، نشان می داد بخش مهمی از املاک بنیاد مستضعفان به جای آنکه در اختیار قشر محروم باشد، در اختیار قشر مرفه، قدرتمند، متصل به حاکمیت، رانت خوار و ویژه خوار قرار گرفته که به معنای واقعی کلمه از مصادیق مرفهین بی درد این تعبیر ماندگار امام خمینی هستند. آنچه باعث تاسف است اینست که اینان در آن زمان که امام این تعبیر را بکار می بردند از مرفهین نبودند، ولی با همین رانت خواری ها و ویژه خواری ها به صف مرفهین بی درد پیوستند.

تاسف بالاتر اینکه اینان با تصاحب یا تصرف اموال بیت المال با توجیه خدمت به جامعه، مرفه شدند، ولی کمکی به فرهنگ و اخلاق و علم و عدالت نکردند.

این واقعیت ها را مردم می دانند و به همین دلیل از اقدام دوم شما بسیار متعجب شدند. اقدام دوم نه تنها افکار عمومی را قانع نکرد، بلکه همان اندک امیدی که اقدام اول شما برای تغییر جهت بنیاد به سوی بنیاد مستضعفان شدن به وجود آورده بود را هم بر باد داد و از بین برد.

اقدام سوم، واقعه تلخی بود که هفته گذشته در روستای ابوالفضل اهواز رخ داد. توضیحات شما و شعبه بنیاد در خوزستان نشان می دهند این ماجرا در اثر اشتباهی رخ داده که البته بسیار تلخ بود، ولی از همین توضیحات کاملاً فهمیده می شود که روحیه حاکم بر بنیاد، روحیه ای نیست که حامیان واقعی مستضعفان باید از آن برخوردار باشند. اگر چنان روحیه ای بر مسئولین بنیاد حاکم بود، قبل از دیگران به این نتیجه می رسیدند که حتی اگر زمین های روستای ابوالفضل متعلق به اهالی آن هم نبود، به دلیل اینکه آن ها از روشن ترین مصادیق مستضعف هستند می بایست این زمین ها همراه با سند مالکیت تک برگی در نهایت ادب و احترام به آن ها تقدیم می شد.

بنیاد، اگر این کار را بکند بنیاد مستضعفان است نه اینکه مسئولان آن تصور کنند هر هفته یا هر ماه اگر بسته های موادغذائی را به خانواده های فقیر بدهند، می شوند بنیاد مستضعفان! این، صدقه دادن است و صدقه دادن به مردم فقیر در شرایطی که مسئولان بنیاد، حقوق های چندین میلیونی از پول همین فقرا می گیرند، به این معناست که اینجا بنیاد مستکبران است، بنیادی که مسئولان آن مردم مستضعف را ابزاری برای دریافت صدقه آنهم همراه با بوق و کرنای تلویزیونی می دانند...

اگر بنا به عذرخواهی است، از مردم روستای ابوالفضل عذرخواهی کنید آقای رئیس بنیاد مستضعفان و دست آن ها را هم ببوسید و در بنیاد بمانید و دست مستکبران را از اموال مستضعفان کوتاه کنید و ضمناًً این کار را از داخل خود بنیاد شروع کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 708

به "مسیح مهاجری به پرویز فتاح: بنیاد مستکبران نباشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیح مهاجری به پرویز فتاح: بنیاد مستکبران نباشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید