مدودف: کرونا طی چند ماه آینده تحت کنترل درمی آید

به گزارش مجله مدیاپلیر، نائب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه ابراز امیدواری کرد که همه گیری ویروس کرونا در دنیا ظرف چند ماه آینده تحت کنترل دربیاید.

مدودف: کرونا طی چند ماه آینده تحت کنترل درمی آید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد روسیه ضمن صحبت درباره ویروس کرونا بر لزوم آمادگی کشورهای دنیا برای بازدارندگی در برابر همه گیری بیماری ها در آینده تاکید نمود.

دیمیتری مدودف که سابقه ریاست جمهوری روسیه و نخست وزیری در این کشور را دارد، در مصاحبه با یک روزنامه روسی درباره تحت کنترل درآمدن همه گیری ویروس کرونا در دنیا ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، مدودف در مصاحبه با روسیسکایا گازتا گفت: نشانه های قوی وجود دارد مبنی بر اینکه شرایط (ناشی از همه گیری ویروس کرونا) به طور کلی در چند ماه آینده تحت کنترل خواهد بود اما آنچه نیز مشهود است، احتیاج به آمادگی مداوم برای دفع چنین تهدیداتی در آینده است.

وی که نائب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه است، تاکید نمود که جامعه بین المللی باید روی همه سیستم های مسئول زندگی، سلامت و رفاه شهروندان تمرکز کند.

رئیس جمهور سابق روسیه ادامه داد: معرفی فناوری های تازه، حذف نابرابری ها در جامعه، حمایت از آسیب پذیرترین گروه های مردم و تهیه صندوق اضطراری بسیار مهم است. باید از دسترسی همه به خدمات بهداشتی با کیفیت، اعم از اورژانسی و برنامه ریزی شده (غیر اورژانسی)، داروها، واکسن ها و وسایل حفاظت گردد. حفاظتی که به مردم این امکان را می دهد که نه تنها در چنین مواقع چالش برانگیزی زنده بمانند بلکه هر روز زندگی کامل خود را نیز بگذرانند.

نخست وزیر پیشین روسیه در این مصاحبه هشدار داد، محتمل است که همه گیری ویروس کرونا در دنیا برای یک دوره خیلی طولانی ادامه داشته باشد.

دیمیتری مدودف به روزنامه روسیسکایا گازتا گفت: حتی پس از واکسیناسیون انبوه و ایجاد ایمنی جمعی (گله ای)، احتمال شیوع تازه محلی (ویروس کرونا) همچنان وجود دارد.

رئیس جمهور و نخست وزیر پیشین روسیه در ادامه تاکید نمود وقایع دو سال گذشته ناشی از همه گیری کرونا در دنیا اثری پاک نشدنی بر تاریخ تمدن بر جای گذاشته است.

نائب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه اضافه کرد: تک تک افراد واقعا در برابر همه انسان ها در قبال همه انسان ها و برای همه چیز مسئول هستند. بعلاوه (هر فردی) برای امنیت دیگران، برای هر آنچه که در دنیا ما اتفاق می افتد و به طور کلی برای سرنوشت همه بشریت (مسئولیت دارد).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1386

به "مدودف: کرونا طی چند ماه آینده تحت کنترل درمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدودف: کرونا طی چند ماه آینده تحت کنترل درمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید