لغو دستورات دولت بایدن درباره اجباری بودن واکسیناسیون از سوی فرماندار تگزاس

به گزارش مجله مدیاپلیر، گرگ ابوت، فرماندار جمهوری خواه تگزاس گفت: تمامی قوانین مربوط به اجباری بودن واکسیناسیون کرونا لغو شده است.

لغو دستورات دولت بایدن درباره اجباری بودن واکسیناسیون از سوی فرماندار تگزاس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، گرگ ابوت، فرماندار جمهوری خواه تگزاس که پیش از این دستور بایدن برای اجباری شدن واکسیناسیون کرونا در ادارات و سازمان ها را قلدری دولت خوانده بود دستور داد تمامی قوانین مربوط به اجباری بودن واکسیناسیون کرونا در این استان را لغو نموده و از کارفرمایان خواست به هیچ وجه هیچ کارمندی را به علت واکسینه نشدن بازخواست نکنند.

گفته می گردد این اقدام ابوت، نمای دیگری از رویارویی این روز های جمهوری خواستار و دموکرات ها بر سر مسائل داخلی در آمریکاست. ابوت می گوید: از زمانی اجرایی شدن دستور بایدن مبنی بر اجباری شدن واکسیناسیون کرونا هزاران نفر از کار بیکار شده اند.

وی اضافه نمود: ادامه این فرایند می تواند به اقتصاد تگزاس لطمه های جبران ناپذیری وارد کند. ما در استان خود موافق این دستور دولت فدرال نیستیم و تمامی قوانین مربوط به آن را لغو می کنیم.

کاخ سفید فعلاً هیچ اظهارنظری در خصوص اقدامات فرماندار تگزاس ننموده است. در دستورات ابوت آماده است: هیچ نهادی در تگزاس حق ندارد هیچ یک از کارکنان و حتی مشتریان را مجبور به ارائه کارت واکسن نماید.

بسیاری از غول های فناوری آمریکا از جمله فیس بوک و گوگل در روز های اخیر و پس از دستور بایدن ارائه کارت واکسن کرونا یا تست هفتگی منفی بودن ابتلا را برای کارکنان اجباری کردند. این شرکت ها تعداد زیادی نیرو در دفاتر خود در تگزاس دارند. یکی از بزرگترین خطوط هوایی آمریکا هفته گذشته به بیش از 100 هزار کارمند خود دستور داد تا 24 نوامبر فرصت دارند کارت واکسن خود را برای ادامه همکاری ارائه دهند.

خطوط هوایی یونایتد هم به 60 هزار کارمند خود اعلام نموده باید در اسرع وقت مدارک مربوط به واکسیناسیون یا تست هفتگی کرونا را به همراه داشته باشند. این خطوط هوایی حدود 9 هزار نیرو در دفاتر مستقر در تگزاس دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1352

به "لغو دستورات دولت بایدن درباره اجباری بودن واکسیناسیون از سوی فرماندار تگزاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو دستورات دولت بایدن درباره اجباری بودن واکسیناسیون از سوی فرماندار تگزاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید