لزوم آمادگی جهان برای رویارویی با موج دوم و سوم کروناویروس

به گزارش مجله مدیاپلیر، سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که جهان باید برای مواجهه با موج دوم و سوم کروناویروس آمادگی داشته باشد.

لزوم آمادگی جهان برای رویارویی با موج دوم و سوم کروناویروس

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: تا زمانی که واکسن کروناویروس ساخته شود جهان باید برای مواجهه با موج دوم و سوم کروناویروس آمادگی داشته باشد.

دکتر هانس کلوگ - مسئول منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا - نیز گفت: به رغم نشانه های مثبتی که از کنترل شیوع کروناویروس در اروپا مشاهده شده، کشورهای این منطقه همچنان درگیر بیماری کووید-19 ناشی از شیوع کروناویروس هستند همچنین به نظر نمی آید که این بیماری مرگبار به زودی از بین برود.

وی اضافه کرد: آنچه که در بسیاری از کشورها به طور شفاف قابل مشاهده است سرعت شیوع کروناویروس است به گونه ای که در کشورهایی با بهترین سیستم خدمات درمانی و مراقبتی هم این ویروس به بحران تبدیل شده است.

در برخی از کشورهای اروپایی مقامات تصمیم گرفته اند تا بخشی از محدودیت های اعمال شده به منظور مهار کروناویروس برداشته شود و به مغازه ها اجازه فعالیت داده شده است و افراد می توانند از خانه های خود خارج شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، هانس کلوگ تاکید کرد: ضروری است کشورها برای رویارویی با موج دوم و سوم شیوع کروناویروس پس از اوج گیری موج اول آمادگی لازم را داشته باشند. همچنین درصورت انتها یافتن موج اول موضوع کلیدی کسب آمادگی لازم برای مقابله با موج دوم و سوم به ویژه در صورت عدم تولید واکسن است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 520

به "لزوم آمادگی جهان برای رویارویی با موج دوم و سوم کروناویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم آمادگی جهان برای رویارویی با موج دوم و سوم کروناویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید