عشایر ایلام آموزش های پیشگیری از کرونا را فرا گرفتند

به گزارش مجله مدیاپلیر، مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: هشدارها و توصیه های بهداشتی به عشایر استان برای مقابله پیشگیرانه با بیماری کرونا ارائه شده است.

عشایر ایلام آموزش های پیشگیری از کرونا را فرا گرفتند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، علی سلیمی سه شنبه سیزدهم اسفند اظهار کرد: از طریق ارسال پیامک، چهره به چهره و تماس به عشایر ساکن در استان ایلام توصیه ها و آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داده شده است.

وی اضافه کرد: با توجه این که عشایر به علت زندگی در طبیعت و مناطق دورافتاده ارتباط کمتری با جوامع شهری و روستایی دارند تا حدود زیادی می توان اذعان داشت در برابر این بیماری مصون هستند.

مدیرکل امور عشایری ایلام تاکید کرد: با این وجود از دانشگاه علوم پزشکی خواسته شده ملزومات بهداشتی متناسب با بیماری کرونا از جمله ماسک، ژل شست و شوی دست، مواد ضدعفونی و دیگر شوینده ها را در اختیار کانون های عشایری استان ایلام قرار دهد.

سلیمی اضافه کرد: اما متاسفانه به علت نبود و کمبود این تجهیزات، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت قادر به تامین ملزومات بهداشتی برا جامعه عشایری استان نشده اند و این افراد باید هشدارها رو در برابر بیماری کرونا رعایت کنند و به محض تامین، این ملزومات بهداشتی در اختیار عشایر قرار خواهد گرفت.

وی در مورد عشایر مهمان ساکن در استان ایلام هم توضیح داد: مسوولان امور عشایر استان های مبدا به آنها توصیه های لازم و یا امکانات بهداشتی مورد نیاز آنها را تامین می کنند هرچند اگر در جوار عشایر استان ایلام اتراق کرده باشند مسئولان امور عشایر ایلام تا حد امکان آموزش ها و توصیه های لازم را به آنها ارائه می دهند.

9 هزار خانوار از ساکنان استان ایلام را جامعه عشایر تشکیل داده اند.

استان ایلام همواره از آذرماه تا اردیبهشت میزبان عشایر از استان های کرمانشاه، لرستان، همدان و خوزستان است که مسئولان استان های مبدا تمام خدمات مختلف به عشایر مهمان ایلام را انجام می دهند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام تا کنون 4 مورد مثبت کرونا در ایلام تایید شده و 20 بیمار مشکوک به کرونا هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از 50 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 369

به "عشایر ایلام آموزش های پیشگیری از کرونا را فرا گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشایر ایلام آموزش های پیشگیری از کرونا را فرا گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید