طرح اقدام ملی مسکن برای دهک های 4تا 7است

به گزارش مجله مدیاپلیر، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند فاقد شرایط هستند، گفت: قیمت این پروژه ها براساس هزینه تمام شده است.

طرح اقدام ملی مسکن برای دهک های 4تا 7است

جهت دریافت خدمات اجرای زهکشی باغچه پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

محمود محمودزاده با اشاره به آخرین شرایط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن با بیان اینکه تا به امروز ثبت نام 330 شهر در طرح اقدام ملی مسکن اجرا شده است و ثبت نام 2 گروه از استان ها سه شنبه (6 استان) و شنبه (4 استان) آینده صورت می گیرد، توضیح داد: 30 آذر ثبت نام استان تهران، البرز، قزوین و بخشی از استان کرمان شروع می گردد و ثبت نام 31 استان در این طرح به سرانجام می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با اینکه بارها شرایط ثبت نام را اعلام کردیم، اما بسیاری از افرادی که ثبت نام کردند فاقد شرایط هستند، اعلام کرد: فرم (ج) بصورت آنلاین است، اما به لحاظ راستی آزمایی احتیاج به کنترل نهایی دارد، تا به امروز پایش فرم (ج) اجرا شده است و 25 درصد افراد فرم (ج) آن ها قرمز است بطور مثال در یکی از شهرها که هزار سهمیه برای این طرح در نظر گرفته شده است بیش از 600 نفر از ثبت نام شوندگان فقط فرم (ج) آن ها قرمز است و این موضوع باعث می گردد که افرادی که واجد شرایط ثبت نام هستند از طرح جا بمانند.

وی با اشاره به اینکه در آیین نامه قانون 4 شرط قید شده است، افزود: نخست اینکه فرد متقاضی و یا افراد تحت تکفل باید از 1384/1/1 فاقد مالکیت خصوصی در بخش مسکن باشند. دوم اینکه از سال 57 تا به امروز از امکانات دولتی از جمله زمین، واحد مسکونی و تسهیلات استفاده نکرده باشند. سوم اینکه سابقه 5 سال سکونت در شهر محل ثبت نام داشته باشند و چهارم اینکه متاهل باشند تا بتوانند در این طرح ثبت نام نمایند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از بین 218 شهر فقط ثبت نام 35 شهر در روز اول تکمیل نشد و ظرفیت مابقی شهرها در روز اول ثبت نام تکمیل شد.

محمودزاده با اشاره به اینکه مکانیابی برای ساخت این واحدها اجرا شده است، ادامه داد: کوشش ما این است که از اراضی استفاده گردد که کمترین هزینه را برای آماده سازی داشته باشد تا با ساخت واحدهای مسکونی سایر خدمات نیز انجام گردد.

وی اضافه نمود: در استان تهران ثبت نام در شهرهای جدید پردیس و پرند صورت می گیرد و اگر متقاضی زیاد باشد در هشتگرد نیز ثبت نام خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روال ثبت نام در استان تهران گفت: بدلیل تقاضا برای شهر جدید پردیس، متقاضیان در مرحله اول ثبت نام می نمایند و بعد از تایید نهایی، شهر دریافت واحد آن ها تعیین می گردد.

وی با بیان اینکه این طرح برای دهک های 4 تا 7 است و قیمت مسکن براساس قیمت تمام شده است، گفت: در شهرهایی که زمین دولتی برای این طرح در نظر گرفته شده است امکان واگذاری زمین به صورت 99 ساله وجود دارد و در سایر اراضی قیمت زمین بصورت اقساطی بدون کارمزد و سود در اختیار مردم قرار می گیرد.

محمودزاده درباره زمان پرداخت اقساط زمین این طرح اضافه نمود: در شرایط فعلی قرار بر این است قیمت زمین بصورت اقساط 5 ساله از متقاضیان دریافت گردد، اما طی پیشنهادی که به دولت ارائه دادیم و در صورت تصویب قرار است این باز پرداخت اقساط از 5 سال به 10 سال افزایش یابد.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 246

به "طرح اقدام ملی مسکن برای دهک های 4تا 7است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح اقدام ملی مسکن برای دهک های 4تا 7است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید