شیوه کاری غول های تکنولوژی در پساکرونا

به گزارش مجله مدیاپلیر، کارمندان گوگل تا سپتامبر به سرکار برنمی گردند و هنگامی که بازگردند، ممکن است فعالیتشان از دوشنبه تا آدینه نباشد. این غول فناوری هفته کاری انعطاف پذیر را آزمایش می نماید.

شیوه کاری غول های تکنولوژی در پساکرونا

تغییراتی که مدل کار کردن کارمندان شرکت ها پس از شیوع ویروس کرونا پیدا کرد، در دنیای پساکرونایی باعث انعطاف پذیری بیشتر در این زمینه خواهد شد، اما شرکت های مختلف رویکرد های متفاوتی را برای نحوه فعالیت کارکنانشان در پیش می گیرند.

درحالی که بعضی از شرکت ها وعده داده اند دورکاری کارمندانشان حتی پس از سرانجام همه گیری ویروس کرونا ادامه پیدا خواهد نمود، اما سایرین رویکرد هیبریدی را در پیش گرفته اند که تحت آن کارمندان بخشی از زمان کاری را در دفتر و بخش دیگری را به صورت دورکاری سپری خواهند کرد.

شبکه سی ان ان در گزارشی به آنالیز شرایط فعالیت کارمندان بعضی از شرکت های عظیم در دوران پساکرونا پرداخته است:

گوگل: کارمندان گوگل تا سپتامبر به سرکار برنمی گردند و هنگامی که بازگردند، ممکن است فعالیتشان از دوشنبه تا آدینه نباشد. این غول فناوری هفته کاری انعطاف پذیر را آزمایش می نماید که طبق آن، کارمندان حداقل سه روز در هفته برای روز های همکاری در محل کارشان حاضر می شوند.

این شرکت همچنین در فضا های دفتری خود تغییراتی می دهد تا شامل فضا های همکاری اختصاصی و فضای بیرونی برای ملاقات های تیمی باشد.

ردیت: این شرکت رسانه اجتماعی مستقر در سانفرانسیسکو در اکتبر بیان کرد به بیشتر کارمندانشان اجازه خواهد نمود در هر جایی که مایل هستند در دفتر، منزل یا ترکیبی از هر دو کار نمایند. این شرکت اعلام نموده است که اگر کارمندانش تصمیم بگیرند به منطقه دیگری بفرایند، حقوق شان کاهش داده نخواهد شد.

مایکروسافت: مایکروسافت در اکتبر بیان کرد کار از خانه برای نصف زمان کاری را برای بیشتر وظایف شغلی در این شرکت یک استاندارد می بیند و برنامه کاری انعطاف پذیری را پیش بینی می نماید. این شرکت در یک پست وبلاگ بیان کرد هدف ما در آینده نشان دادن انعطاف تا حد ممکن در حمایت از سبک کار کردن کارمندان و در عین حال متوازن کردن احتیاج های کاری و تضمین حفظ فرهنگ این شرکت است.

توییتر: شرکت توییتر اوایل سال 2020 بیان کرد به بعضی از کارمندان توییتر که مایل هستند به طور دائم از خانه کار نمایند، چنین امکانی داده می گردد.

دراپ باکس: شرکت دراپ باکس در اکتبر بیان کرد که به نخستین شرکت مجازی تبدیل می گردد. این به معنای آن است که تقریبا همه 3 هزار کارمند این شرکت بیشتر اوقات به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد و برای کار تیمی و همکاری جمعی بیشتر به محل کار می فرایند. این شرکت برای تسهیل چنین تغییری سرگرم صورت دادن تغییرات در دفاترش از جمله حذف میز های کاری شخصی است.

کوین بیس: شرکت صرافی ارز دیجیتالی کوین بیس اعلام نموده است که در وهله نخست از دورکاری کارمندانش استقبال می نماید. برایان آرمسترانگ، یکی از موسسان و مدیرعامل این شرکت در اوایل ماه مه به کارمندان بیان کرد بیشتر کارمندانی که ترجیح می دهند دورکاری داشته باشند می توانند به این شکل فعالیت نمایند و به کارمندانی که همچنان مایل به حضور در محل کار هستند هم چنین امکانی داده می گردد.

وی گفته بود برای بسیاری از کارمندان شکل فعالیت، ترکیبی از هر دو حالت خواهد بود، اما برای اینکه کارمندان ما در وهله نخست دورکار باشند، مستلزم تغییر فکری و رفتاری است.

منبع: فرادید
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 926

به "شیوه کاری غول های تکنولوژی در پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه کاری غول های تکنولوژی در پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید