رایج ترین روش خودکشی در کشور چیست؟ ، بیشترین آمار خودکشی از 15 تا 24 سال

به گزارش مجله مدیاپلیر، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه آمار خودکشی در ایران نصف متوسط جهانی است، به تشریح شش استراتژی طرح ملی پیشگیری از خودکشی پرداخت.

رایج ترین روش خودکشی در کشور چیست؟ ، بیشترین آمار خودکشی از 15 تا 24 سال

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر احمد حاجبی، در مراسم افتتاحیه برنامه پایلوت طرح ملی پیشگیری از خودکشی، بیان نمود: افزایش روایی داده های ثبت شده، کاهش انگ اجتماعی مرتبط با اطلاع رسانی، مدیریت انعکاس اخبار، کاهش دسترسی به روش های خودکشی و تقویت پژوهش های مرتبط با موضوع خودکشی، از جمله این استراتژی ها هستند.

آشنایی با علائم خودکشی | آشنایی با نشانه های هشداردهنده خودکشی

وی بیان کرد: با توجه به نقش مهم اخبار منتشر شده در خصوص خودکشی بر تهییج موارد مشابه و عمومی، باید برنامه های توجیهی برای رسانه ها در خصوص کیفیت انتشار اخبار تدوین و اجرا گردد.

دکتر حاجبی با اشاره به این موضوع که حلقه آویز کردن، استفاده از حشره کش ها و سایر سموم رایج ترین روش های خودکشی در کشور هستند، بیان کرد: نقش سایر دستگاه های اجرایی به ویژه جهادکشاورزی در کاهش آمار خودکشی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: متأسفانه گروه سنی 15 تا 24 سال بیشترین آمار اقدام به خودکشی در دنیا و کشور هستند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش و وزارت علوم، برای پیشگیری و مقابله با این پدیده باید وزارت بهداشت را همراهی نمایند.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، آمار خودکشی در ایران را نصف متوسط دنیای گفت و گفت: هر چند آمار ما از متوسط دنیای کمتر است، اما حتی یک مورد از این پدیده نیز قابل قبول نبوده و باید برای جلوگیری از آن اقدام کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 179

به "رایج ترین روش خودکشی در کشور چیست؟ ، بیشترین آمار خودکشی از 15 تا 24 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایج ترین روش خودکشی در کشور چیست؟ ، بیشترین آمار خودکشی از 15 تا 24 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید