رئیس جمهور لیتوانی رهبر اپوزیسیون بلاروس را به عنوان نامزد صلح نوبل معرفی کرد

به گزارش مجله مدیاپلیر، به گفته دو منبع آگاه، رئیس جمهور لیتوانی رهبر اپوزیسون بلاروس را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد.

رئیس جمهور لیتوانی رهبر اپوزیسیون بلاروس را به عنوان نامزد صلح نوبل معرفی کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از این منابع گفت: گیتاناس نوسدا، رئیس جمهور لیتوانی سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد تا حمایت خود از جنبش دموکراتیک بلاروس و درخواستش برای برگزاری انتخابات آزاد را نشان دهد.

پس از آنکه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در انتخابات ریاست جمهوری 9 اوت 2020 ادعای پیروزی کرد، اعتراضات گسترده ای در این کشور به راه افتاد. در پی این انتخابات جنجالی هزاران تن از معترضان بازداشت شده و تقریبا همه چهره های سیاسی اپوزیسون تبعید یا زندانی شدند. تیخانوفسکایا نیز از کشور خود فرار کرده و از آن زمان تا به امروز در لیتوانی زندگی می کند.

تیخانوفسکایا، یکی از معلمان سابق بلاروس پس از آن برای انتخابات 9 اوت نامزد شد که همسرش که یک بلاگر اپوزیسیون با جاه طلبی های سیاسی بود در آستانه انتخابات بازداشت شد. تیخانوفسکایا خواستار کناره گیری لوکاشنکو از قدرت، آزادی معترضان بازداشت شده و برگزاری انتخابات آزاد شده است.

وی هفته گذشته از اتحادیه اروپا و آمریکا خواست تا در اقداماتشان برای کمک به انتها دادن به حکومت لوکاشنکو شجاع تر و قوی تر باشند.

فرصت معرفی نامزدها برای جایزه صلح نوبل امسال امروز (یکشنبه) انتها می یابد و برنده این جایزه نوامبر 2021 اعلام خواهد شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 976

به "رئیس جمهور لیتوانی رهبر اپوزیسیون بلاروس را به عنوان نامزد صلح نوبل معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور لیتوانی رهبر اپوزیسیون بلاروس را به عنوان نامزد صلح نوبل معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید