رئیس اتحادیه خبازان گلستان: 75 درصد یارانه نان را نانوا می دهد

به گزارش مجله مدیاپلیر، خبرنگاران/گلستان رئیس اتحادیه خبازان استان گلستان اظهار کرد: با این قیمت فعلی نان، دولت 25 درصد یارانه نان را تأمین می نماید و این نانوا است که 75 درصد یارانه را از محل دستمزد و سودش پرداخت می نماید.

رئیس اتحادیه خبازان گلستان: 75 درصد یارانه نان را نانوا می دهد

حمیدرضا مقیمی در مورد شرایط نانوایان استان به خبرنگاران گفت: حدود 2400 واحد خبازی در سطح استان گلستان وجود دارد که 20 درصد آزادپز و مابقی دولتی هستند.

وی با اشاره به اینکه قوت اصلی نان در استان، بربری است، گفت: در حال حاضر نان دولتی با قیمت 750 تومان و آزاد با قیمت 1500 تومان به فروش می رسد. هنوز قیمت نان در گلستان افزایش پیدا نکرده است. یکی از استان های همجوار از امروز قیمت را افزایش داده است.

رئیس اتحادیه خبازان استان گلستان اعلام کرد: اگر قیمت نان واقعی تر گردد و نانوا مجبور نباشد از خیلی چیزها بزند تا پخت نان برایش صرفه مالی داشته باشد، قطعاً نان باکیفیت تری در اختیار مردم قرار می گیرد.

مقیمی در مورد گلایه مردم نسبت به کمبود نان، گفت: با افزایش قیمت اقلام خوراکی مانند برنج، ماکارونی و...، مصرف نان در بین مردم بیشتر شده و این مسئله یکی از دلایلی است که کمبود نان احساس می گردد. یکی دیگر از دلایلی که شاید باعث این مسئله شده پایین تر بودن قیمت نان نسبت به خوراک دام و استفاده بعضی از دامداران از نان برای خوراک دام است.

وی به موضوع ماندگاری نان نیز اشاره نمود و اضافه کرد: هر چه سبوس نان بیشتر باشد، ماندگاری آن کمتر است. با توجه به اینکه نان نوع 1 (دولتی) سبوس بیشتری دارد و از طرف دیگر حالت رقابتی ندارد، کیفیتش پایین تر از نوع 2 (آزادپز) است اما در مجموع کیفیت نان پخت شده در استان گلستان، جزو نان های برتر در کشور محسوب می گردد.

رئیس اتحادیه خبازان استان گلستان با بیان اینکه مشکل خاصی در تأمین آرد وجود ندارد، توضیح داد: آرد نوع 1 از محل گندم 665 تومانی و آرد نوع 2 از گندم 900 تومانی تهیه می گردد. آردی که در اختیار نانوایی های نوع 2 قرار می گیرد سفیدتر، با سبوس کمتر و ماندگاری بیشتری است اما از نظر مرغوبیت، نوع 1 بهتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1168

به "رئیس اتحادیه خبازان گلستان: 75 درصد یارانه نان را نانوا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتحادیه خبازان گلستان: 75 درصد یارانه نان را نانوا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید