درخواست ها برای پس دریافت رای اعتماد به رئیس مجلس تونس

به گزارش مجله مدیاپلیر، فراکسیون حزب قانون اساسی آزاد تونس لغو رای اعتماد داده شده به رئیس مجلس این کشور را خواهان شده و این شخص را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور توصیف کرد.

درخواست ها برای پس دریافت رای اعتماد به رئیس مجلس تونس

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه عربی 21، فراکسیون حزب قانون اساسی آزاد تونس به ریاست عبیر موسی در مجلس این کشور با انتشار بیانیه ای تاکید نمود، ادامه فعالیت راشد الغنوشی (رهبر حزب النهضه وابسته به اخوان المسلمین) در رأس مجلس کشور خطری برای امنیت ملی تونس است و لغو رای اعتماد داده شده به او یک وظیفه ملی است.

عبیر موسی در ادامه سفرهای مکرر الغنوشی به ترکیه را محکوم نموده و این سفرها را ناقض قانون مجلس دانست و تاکید نمود، این سفرها محاکمه الغنوشی و لغو رای اعتماد داده شده به او به عنوان رئیس مجلس را ایجاب می نماید.

رئیس حزب قانون اساسی آزاد تونس با محکوم کردن محدودیت هایی که از طرف راشد الغنوشی، رئیس مجلس و رئیس جنبش النهضه بر او اعمال می گردد، گفت از 13 مه جاری وارد تحصنی آزاد شده است و محتمل است این تحصن تا پنج سال ادامه داشته باشد.

او در ادامه با تاکید بر اینکه اقدامات دفتر مجلس را که یک نمایش است تحریم خواهد نمود، گفت: این تحصن برای یک هفته یا یک ماه یا یک سال و یا حتی پنج سال ادامه خواهد داشت و ما همزمان در چارچوب قوانین با افکار عمومی تونس و دنیا صحبت خواهیم کرد.

پیشتر، الیاس الفخفاخ، نخست وزیر تونس عصر پنج شنبه روسای احزاب و فراکسیون های مجلسی تشکیل دهنده ائتلاف دولتی را با هدف از بین بردن شکاف موجود میان تشکل های ائتلاف حاکم در این کشور به یک ضیافت افطار در کاخ دولت دعوت نموده و با آنها ملاقات کرد.

بر اساس گزارش های رسانه ها، این دعوت در پی بروز اختلاف نظرها میان روسای احزاب و احزاب ائتلاف حاکم درباره بحران کرونا، مساله فقر و فساد انجام شد.

بر اساس بیانیه یاد شده، این ملاقات فرصتی را برای تقویت همکاری ها و رایزنی ها در حمایت از ثبات و نیز شرایط مناسبی را برای اصلاح و مقابله با چالش های عظیم موجود در تونس فراهم کرد.

در این ملاقات علاوه بر الغنوشی، محمد عبو، دبیرکل حزب جریان دموکرات، زهیر المغزاوی، دبیرکل جنبش مردم، یوسف الشاهد، رئیس جنبش زنده باد تونس و حسونه الناصفی، رئیس فراکسیون اصلاح ملی در مجلس این کشور حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 548

به "درخواست ها برای پس دریافت رای اعتماد به رئیس مجلس تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ها برای پس دریافت رای اعتماد به رئیس مجلس تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید