خبرنگاران 400 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر استان اصفهان توزیع می گردد

به گزارش مجله مدیاپلیر، اصفهان - خبرنگاران- سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اصفهان گفت: 400 هزار بسته معیشتی ویژه اقشار آسیب پذیر که با همکاری اتاق بازرگانی تهیه شد طی روزهای آینده در این استان توزیع می گردد.

خبرنگاران 400 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر استان اصفهان توزیع می گردد

حجت الله غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: جامعه هدف این بسته ها قرار است طی 2 روز آینده با یاری بهزیستی و دستگاههای حمایتی معین گردد و در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به گلایه مردم از نحوه توزیع اقلام بهداشتی، گفت: کمیته ای با موضوع معاونت پیشگیری دادگستری اصفهان برای تخصیص و توزیع این اقلام شکل گرفته است که این کمیته بر نحوه توزیع عادلانه و یک نواختی قیمت ها در استان نظارت و فعالیت های خود را دنبال می نماید.

به گفته وی در این جلسه مقرر شد در مورد تمدید مرخصی زندانیان استان بعد از 15 فروردین و آنالیز شرایط در آن مقطع زمانی تصمیم گیری گردد.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اضافه نمود: با توجه به افزایش خریدهای اینترنتی و فعالیت بیش از پیش پیک های موتوری، با رایزنی با ستاد ملی سهمیه بنزین ویژه ای برای این موتورها در نظر گرفته می گردد.

وی با اشاره به 13 هزار و 900 میلیارد ریال بودجه پیش بینی شده برای مبارزه با کرونا درکشور، گفت: از این میزان تا کنون 775 میلیارد ریال به این استان اختصاص یافته است.

غلامی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان قرار شد پیگیری های لازم برای جذب اعتبارات بیشتر صورت پذیرد و با توجه به اینکه استان از جمله هشت استان دارای شرایط خاص است باید درصد ویژه ای به این استان اختصاص یابد.

وی توضیح داد: تمامی فروشگاهها و مراکز تجاری به جز توزیع کننده مواد خوراکی و مایحتاج اولیه مردم و لوازم بهداشتی و درمانی در این هشت استان تا 15 فروردین تعطیل خواهد بود.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا گفت: دستگاه قضایی استان و ظرفیت شورای تامین بمنظور ضمانت اجرایی این مصوبه اقدامات لازم را خواهند داشت و با متخلفان برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به ارائه گزارش مراکز غربالگری در ورودی ها و خروجی های استان، توضیح داد: این کنترل ها بیش از پیش در 14 ایستگاه اصلی و 68 ایستگاه فرعی به ویژه در شهرستان های اصفهان، کاشان، اران و بیدگل و اردستان با قوت ادامه پیدا خواهد نمود.

غلامی اضافه نمود: مدارک کلیه رانندگان خودروهای دارای بیمار یا مشکوک به کرونا در این مراکز اخذ خواهد شد و پس از مراجعه به مراکز درمانی و دریافت تایید از مراکز درمانی این مدارک عودت خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تعطیلی مراکز تجمع از جمله پارک ها، گفت: تابلوی ورود ممنوع به پارک های سراسر استان توسط شهرداری ها و از جمله شهرداری اصفهان نصب و همه مراکز تفریحی از جمله حاشیه زاینده رود و ناژوان در شهر اصفهان و سایر مراکز تفریحی در سایر نقاط استان تعطیل و از هرگونه ورودی به این مراکز ممانعت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ضمن نصب علامت پارک ممنوع دردحاشه زاینده رود و پارک ها، پلیس نسبت به جریمه رانندگان متخلف اقدام خواهد نمود.

غلامی با اشاره به راه اندازی استودیو کرونا توسط صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: این استودیو در 2 بخش صبح و عصر در مورد بیماری کرونا اطلاع رسانی و به شبهات و مسائل مردم پاسخ خواهد داد.

وی با اشاره به تصمیم ستاد ملی در مورد معین شدن وزیر اقتصاد و دارایی به عنوان معین استان، گفت: از این ظرفیت در جلب اعتبارات لازم و برطرف مسائل استان بیش از پیش بهره گیری خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 416

به "خبرنگاران 400 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر استان اصفهان توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 400 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر استان اصفهان توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید