خبرنگاران 16 کودک از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در خوزستان جان باختند

به گزارش مجله مدیاپلیر، اهواز - خبرنگاران - رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز 570 کودک کرونایی در این بیمارستان بستری شدند و از این تعداد 16 نفر جان باختند.

خبرنگاران 16 کودک از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در خوزستان جان باختند

دکتر محسن علی سمیر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه روزانه 15 تا 20 کودک مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری می شوند اضافه کرد: فرایند مراجعه بیماران کرونایی به این بیمارستان هنوز کاهشی نشده است لذا از مردم درخواست داریم بیماری کرونا را جدی بگیرند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

9 کودک بیمار در آی سی یو بستری هستند

وی اضافه کرد: در حال حاضر 2 بخش برای بیماران کرونایی با 36 تخت در بیمارستان ابوذر در نظر گرفته شده است ، همچنین 9 کودک بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند که پنج نفر آنها مثبت قطعی و چهار بیمار مشکوک به کرونا هستند.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: از زمان شیوع کرونای انگلیسی در خوزستان تا به امروز، همچنان فرایند بیماری ثابت است لذا از والدین انتظار داریم مراقب سلامتی فرزندانشان باشند.

بچه ها کرونایی قربانی بی توجهی والدین هستند

وی ادامه داد: بیشتر بچه های که درگیر این بیماری شده اند، قربانی بی توجهی والدین خود هستند زیرا به وسیله پدر یا مادر خود مبتلا شده اند. همچنین حضور در دورهمی های خانوادگی، کوچه و پارک از دیگر عوامل ابتلای بچه ها به این بیماری است.

علی سمیر با بیان اینکه بچه ها بیشتر در معرض خطر هستند و احتمال ابتلای آنها به کرونای انگلیسی در مکان های شلوغ بیشتر است اضافه کرد: قطعا یک کودک 2 یا سه ساله متوجه از دست دادن حس چشایی و بویایی خود و یا گلو درد نمی گردد و خانواده ها از این موضوع بی اطلاع می مانند به همین دلیل ممکن است خطرآفرین باشد.

بیمارستان ابوذر به بیماران غیرکرونایی خدمت رسانی می نماید

وی اعلام کرد: بخش کرونایی بیمارستان ابوذر اهواز از دیگر بخش ها کاملا مجزا است اما متاسفانه مردم تصور می نمایند که بیمارستان ابوذر کاملا کرونایی است و بعضا از آوردن کودکشان به این بیمارستان خودداری می نمایند.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: در این بیمارستان 280 تخت وجود دارد که بیشتر آنها در اختیار بیماران غیرکرونایی است.

به گزارش خبرنگاران در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در شرایط قرمز و 9 شهرستان در حالت نارنجی قرار دارند.

ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی و تردد خودروها از ساعت 21 شب تا چهار بامداد در تمام شهرهای خوزستان، ممنوع اعلام شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1056

به "خبرنگاران 16 کودک از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در خوزستان جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 16 کودک از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در خوزستان جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید