خبرنگاران کشف 133 قلم شیء عتیقه در لاهیجان

به گزارش مجله مدیاپلیر، لاهیجان - خبرنگاران - فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف 133 قلم شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان در شهرستان لاهیجان اطلاع داد.

خبرنگاران کشف 133 قلم شیء عتیقه در لاهیجان

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزاله ملکی در ارتباط با این پرونده گفت: با کسب خبری مبنی بر خرید و فروش اموال عتیقه توسط فردی در شهرستان لاهیجان آنالیز موضوع در دستور کار پلیس نهاده شد.

وی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات نامحسوس و محرز شدن صحت خبر، کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی متهم این پرونده و مخفیگاه وی را در شهر لاهیجان شناسایی کردند، اضافه نمود: ماموران با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به کشف 133 قلم شیء عتیقه از جمله یک کوزه سفالی، 3 عدد سرنیزه٬ 2 پایه سفالی، 2 ظرف مفرغ، 8 مورد زیور آلات مفرغ، 7 عدد کهربا و 110مهره در بازرسی از این مکان توضیح داد: متهم 34 ساله این پرونده نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی گردید.

سردار ملکی اعلام نمود: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی، عتیقه های کشف شده مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران اشکانیان است.

وی ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و باستانی گفت: این اشیاء نشان دهنده فرهنگ و گذشته تاریخی کشور و میراثی برای آیندگان است که پلیس با قاطعیت دست سودجویان را از دست درازی به آن کوتاه می نماید.

شهرستان لاهیجان با بیش از 167 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 761

به "خبرنگاران کشف 133 قلم شیء عتیقه در لاهیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف 133 قلم شیء عتیقه در لاهیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید