خبرنگاران وزارت خارجه ترکیه سفیر یونان را احضار کرد

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران-خبرنگاران- وزارت خارجه ترکیه روز چهارشنبه سفیر یونان در آنکارا را احضار و مراتب اعتراض دولت ترکیه درباره نقض حریم آب های منطقه ای و نیز استقرار یگان های یونانی در مرزها را به وی ابلاغ کرد.

خبرنگاران وزارت خارجه ترکیه سفیر یونان را احضار کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش فرانس24 ، یک منبع ترکیه ای که خواست نامش فاش نشود خبر احضار مایکل خریستوس دیامیسیس به وزارت خارجه ترکیه را داد.

به گفته وی، وزارت خارجه ترکیه از سفیر یونان خواسته است تا کشورش، به نقض حریم آب های منطقه ای سرانجام دهد و به یونان درباره یگان های منتشر شده در مرزها هشدار داد.

منبع ترکیه اضافه کرد: مسئولان ترک از یونان خواسته اند به زندانی کردن روزنامه نگاران در حال پوشش شرایط پناهجویان در دو جزیره رودس و لسبوس سرانجام دهد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، مواضع یونان در قبال پناهجویانی که از ترکیه قصد ورود به آن کشور را دارند، نشانه بربریت خوانده است.

وی روز چهارشنبه در نشست پارلمانی نمایندگان حزب عدالت و توسعه گفت: گشودن آتش، پرتاب گازهای اشک آور و آب داغ به پناهجویانی که تنها هدفشان فراهم آوردن یک زندگی بهتر برای فرزندانشان است، غیرانسانی و نشانه بربریت است.

اردوغان خطاب به کشورهای اروپایی تاکید نمود: تا زمان گشوده شدن سرفصلهای تردد آزاد در اروپا، به روز شدن اتحاد گمرکی ترکیه و اتحادیه اروپا، یاری های اقتصادی و دیگر موارد مورد درخواست ما، آنکارا در خصوص مرزهای خود با اروپا شرایط فعلی را حفظ خواهد نمود.

در همین ارتباط، دولت یونان گزارش نیویورک تایمز درباره مراکز غیرقانونی این کشور برای نگهداری پناهجویان در نزدیکی مرزهای ترکیه را تکذیب کرد.

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته گزارش داد که یونان از اردوگاه های غیرقانونی و مراکز نگهداری در مرز خود به عنوان یک تاکتیک برای جلوگیری از تکرار بحران مهاجران در سال 2015 استفاده می نماید.

بر اساس این گزارش، دولت یونان در حال نگهداری مهاجران و پناهجویان خارجی در یک مرکز محرمانه و غیرقانونی پیش از اخراج آنها به ترکیه بدون انجام فرایند و روال قانونی است.

چندین مهاجر درگفت وگو های مختلف و متعدد اعلام نموده اند که توسط نیروهای نظامی و امنیتی یونان بازداشت شده و همه وسائل همراه آنها توقیف و ضبط شده است، بدون آنکه اجازه صحبت کردن با وکیل داشته باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 344

به "خبرنگاران وزارت خارجه ترکیه سفیر یونان را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزارت خارجه ترکیه سفیر یونان را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید