خبرنگاران مقام آلمانی برای استفاده نادرست از ماسک هشدار داد

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران- خبرنگاران- رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان با انتقاد از اجباری شدن ماسک در اماکن عمومی گفت که استفاده نادرست از آن می تواند بسیار خطرناک باشد.

خبرنگاران مقام آلمانی برای استفاده نادرست از ماسک هشدار داد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

فرانک اولریش مونتگومری رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان، نگرانی خود را از مقررات وضع شده در آلمان در باره اجباری شدن زدن ماسک در فروشگاه ها و در وسایل نقلیه عمومی خاطرنشان کرد.

وی در گفت وگو با روزنامه راینیشن پست با انتقاد از مقررات جدید معین شده در سطح آلمان گفت: من ماسک را از روی ادب و مراعات همبستگی با دیگران می زنم، اما معین مقررات قانونی برای این کار را اشتباه می دانم.

رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان تاکید نمود: کسی که ماسک می زند شرایط خود را مطمئن می بیند و مراعات حداقل فاصله با دیگران را فراموش می نماید.

مونتگومری با بیان این که استفاده نادرست از ماسک حتی می تواند خطرناک باشد، تاکید نمود که هنگام تنفس، ویروس ها در پارچه ماسک جمع می شوند و وقتی ماسک را از صورت بر می دارید با لمس پوست صورت محتمل است که حتی سریع تر به ویروس آلوده شوید.

رئیس سازمان نظام پزشکی در ادامه گفت که استفاده اجباری از ماسک تنها زمانی می تواند مفید باشد که از ماسک محافظ واقعی و منطبق با استاندارد پزشکی استفاده گردد و در شرایط گسترش ویروس کرونا استفاده از شال و یا روسری برای جلوگیری از انتقال بیماری مضحک است.

وی در عین حال یادآور شد که برای پرسنل پزشکی، پرستاران و افرادی که در معرض خطر مستقیم انتقال قرار دارند ماسک های واقعا موثری احتیاج هست که با آنچه در دست افراد عادی واقع شده است باید متفاوت باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان همچنین در برخوردی انتقادی به مسئولان کشورش گفت: اما شما با ارائه استدلال های منطقی در مقابل رقابت سیاستمداران ایالتی در معین مقررات چه اقدام جدیدی می توانید بکنید؟

به گزارش دویچه وله، با شیوع ویروس کرونا و گسترش بیماری کووید 19 در آلمان مقررات رعایت فاصله اجتماعی هفته هاست که در این کشور به مورد اجرا گذاشته شده و از شهروندان آلمان خواسته شده است تنها در مواقع ضروری از خانه های خود خارج شوند.

تا جایی که پیاده روی افراد یک خانواده با یکدیگر و یا تنها با یک فرد دیگر تنها در صورتی مجاز است که فاصله دست کم یک و نیم متری را با هم حفظ نمایند.

همچنین کودکستان ها، بسیاری از کلاس های درسی مدارس و دانشگاه ها بسته شده و مراکز ورزشی، تفریحگاه ها و اماکن فرهنگی مانند موزه ها، سینماها و تئاترها در سراسر این کشور نیز هنوز تعطیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 469

به "خبرنگاران مقام آلمانی برای استفاده نادرست از ماسک هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام آلمانی برای استفاده نادرست از ماسک هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید