خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز در خرم آباد افزایش یافته است

به گزارش مجله مدیاپلیر، خرم آباد - خبرنگاران - فرماندار خرم آباد گفت: حجم عظیمی از ساخت و سازهای غیرمجاز اکنون در شهرستان خرم آباد شکل گرفته است که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز در خرم آباد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگاران جعفر طولابی روز چهارشنبه در جلسه کمیته مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییرکاربری آثار زیانبار زیست محیطی، مالی، بهداشت، تغذیه و آسیب های اجتماعی دارد و پدیده های امنیتی ایجاد می نماید.

وی با بیان اینکه این مسائل اهمیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را بیشتر می نماید، تاکید نمود: قانون در این زمینه تکلیف را تعیین نموده است و مسئولیت مدنی و کیفری اجرا نشدن وظایف قانونی دستگاهها بر عهده مدیران است.

وی گفت: مسئولان دستگاههای اجرایی باید در این زمینه جوابگو باشند چون در بعضی نقاط شهرستان خرم آباد با حجم عظیمی از این ساخت و سازها روبرو هستیم که علت آن قصور، کوتاهی و عدم انجام وظیفه مدیران است.

طولابی با تاکید بر رویکرد پیشگیرانه نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز ادامه داد: باید کمیته ای برای اجرای فرایند بهتر این موضوع تشکیل و با دستگاههای خاطی برخورد گردد بنابراین از این پس هر اداره یا سازمانی وظیفه خود را انجام ندهد باید جوابگو باشد.

فرماندار خرم آباد ادامه داد: باید گروه های گشت انفرادی و مشترک با هدف نظارت بیشتر تشکیل گردد چراکه نوروز سال جاری، ساخت و سازهای غیرمجاز بسیاری در منطقه فلک الدین خرم آباد به دلیل نبود سیستم نظارتی انجام شد.

طولابی اعلام کرد: باتوجه به اینکه احکام بسیاری در این زمینه صادر و اجرا شده است نباید اجازه داد حجم تخلفات افزایش یابد بنابراین باید علاوه بر تشکیل گشت های مشترک، حریم و بستر رودخانه، تاسیسات، راه ها، پل ها و ابنیه تعیین گردد تا ساخت و سازی در این مناطق صورت نگیرد.

وی گفت: اکنون واگذاری انشعاب آب، برق و گاز به ساخت و سازهای غیرمجاز امکانپذیر نیست و ممنوع است و چنانچه دستگاهی نسبت به واگذاری انشعاب اقدام کند باید با آن برخورد کرد.

وی افزود: بخشداران باید براساس قانون عمل و از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای واقع در حریم یا خارج از محدوده شهرها که دارای طرح هادی هستند جلوگیری نمایند و صدور پروانه ساخت و ساز در این اماکن به عهده دهیاری و بخشداری است.

فرماندار خرم آباد با تاکید بر ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در مورد مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز افزود: همچنین براساس اعلام مدیر فرودگاه خرم آباد، با توجه به قوانین حریم پروازی، ساخت و ساز روستاهای اطراف رعایت نمی گردد که باید ارتفاع سازی منجر به مخاطرات ایمنی پروازها را تخریب کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 933

به "خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز در خرم آباد افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز در خرم آباد افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید