خبرنگاران برنامه تداوم فراوری گله های مسن مرغ تخمگذار در البرز اجرا می گردد

به گزارش مجله مدیاپلیر، کرج - خبرنگاران - معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: به منظور تعادل قیمت تخم مرغ در بازار، برنامه تداوم فراوری گله های مسن مرغ تخمگذار در واحدهای فراوریی این استان اجرا می گردد.

خبرنگاران برنامه تداوم فراوری گله های مسن مرغ تخمگذار در البرز اجرا می گردد

مجتبی تقی زاده روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: دوره فراوری مرغ های تخمگذار به طور استاندارد 90 هفته است ولی این امکان وجود دارد که تا 110 هفته نیز فراوری داشته باشند.

وی گفت: پیشنهاد برنامه تداوم فراوری و مهار از رده فراوری خارج کردن مرغ های مسن به وزارت جهاد کشاورزی را ارایه کردیم که موافقت با این برنامه به اجرای مرحله سوم واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توسط مرغداران و همچنین پوشش بیمه ای این واحدها مشروط شده است.

تقی زاده گفت: هم اکنون 200 هزار قطعه مرغ تخمگذار بالای سن 90 هفتگی در واحدهای فراوریی استان داریم که برای رسیدن قیمت تخم مرغ به تعادل مقرر شد با اجرای شروط لازم تا 20 هفته بیشتر از این مرغ ها فراوری بگیرند تا اثر مضاعف بر سرعت برگشت قیمت تخم مرغ را داشته باشیم.

شرکت های تامین نماینده نهاده های دامی در توزیع نهاده اخلال ایجاد می نمایند

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان البرز به تامین نهاده های دامی برای واحدهای مربوطه اشاره نمود و اضافه کرد: اکنون البرز در فراوری نهاده های مورد احتیاج طیور خودکفا است ولی در بارگیری این نهاده ها توسط شرکت های تامین نماینده اخلال ایجاد می گردد.

وی توضیح داد: این شرکت ها بایستی محموله مورد نظر را حداکثر پس از 10 روز از ثبت در سامانه بازارگاه ارسال نمایند ولی تا 25 روز پس از آن نیز از ارسال محموله خودداری نموده و نهاده را به فراوری نماینده نمی رسانند.

هم اکنون چهار میلیون و 225 هزار قطعه مرغ تخمگذار در حدود 67 واحد فراوریی در حال فراوری هستند.

سال گذشته بالغ بر 92 هزار تن تخم مرغ در استان البرز فراوری شد که 30 درصد آن در استان مصرف می گردد و حدود 70 درصد آن به سایر استان ها و همچنین بخشی از آن در قالب صادرات به کشور هدف عراق ارسال می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1038

به "خبرنگاران برنامه تداوم فراوری گله های مسن مرغ تخمگذار در البرز اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه تداوم فراوری گله های مسن مرغ تخمگذار در البرز اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید