خبرنگاران بخت کلینتون-اوباما برای جایگزینی بایدن در انتخابات 2020

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران - خبرنگاران - هنوز همه چیز درباره نامزد نهایی دموکرات ها برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا نهایی نشده است؛ اگر جو بایدن به هردلیل مجبور به انصراف از رقابت در انتخابات شود، گزینه یا گزینه های جدید دموکرات ها چه کسانی خواهند بود؟

خبرنگاران بخت کلینتون-اوباما برای جایگزینی بایدن در انتخابات 2020

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، اگرچه معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا، نامزد دموکرات ها برای رویارویی با دونالد ترامپ در رقابت انتخاباتی آبان ماه است، اما نامزدی وی هنوز رسمیت نیافته است.

برخی دموکرات ها از بابت بقای سیاسی بایدن به سه دلیل نگرانند. نخست اتهام آزار جنسی وارده به وی، دوم ابهام موجود درمورد فعالیت های تجاری هانتر پسر بایدن و سوم مساله کهولت سن و مسائل ادراکی احتمالی جو بایدن، پرسشی که درمورد شخص ترامپ نیز مطرح می شود.

به این سه دلیل و دلایل دیگر، می توان تصور کرد که به طور محرمانه از بایدن خواسته شود از دور رقابت انتخاباتی کنار رود و یا وی این تصمیم را خود داوطلبانه اتخاذ کند؟

بیایید تصور کنیم این اتفاق درست قبل یا بعد از کنگره حزب دموکرات آمریکا روی دهد. چنانچه بایدن درست قبل از کنگره حزب دموکرات از گود رقابت انتخاباتی خارج شود، کنندگان این کنگره باید نامزدی جدیدی را برگزینند. اگر بایدن بعد از کنگره چنین تصمیمی بگیرد، اعضای کمیته ملی دموکرات آمریکا نامزد جایگزین شان را انتخاب می کنند.

حال پرسش مطرح این است که چه کسی به عنوان نامزد جدید درنظر گرفته می شود و چه کسی ممکن است نامزد معاونت ریاست جمهوری آمریکا باشد؟

احتمالاتی به ذهن خطور می کند، هیلاری کلینتون به عنوان نامزد دموکرات ها و باراک اوباما به عنوان نامزد معاونت رئیس جمهوری.

اگر بایدن کنار رود و دموکرات ها نخواهند نتیجه انتخابات را به ترامپ واگذار کنند، به کاری فوق العاده خلاقانه و فوری نیاز دارند.

اگرچه بیشتر دموکرات ها امیدوارند که بایدن بتواند از رسوایی هایی به وجود آمده جان به در برد، رهبران حزب دموکرات باید خود را برای بدترین سناریو آماده کنند، اینکه وی کنار گذاشته شود.

برخی دموکرات اذعان کرده اند که کنار گذاشتن بایدن، خبر چندان بدی نیست، زیرا آنها متقاعد نشده اند که وی می تواند ترامپ را در انتخابات 2020 شکست دهد.

دموکرات ها همچنین بر این باورند که بلیت کلینتون - اوباما می تواند کابوسی برای ترامپ باشد.

در این میان، پرسش مطرح این است که آیا به موجب قانون اساسی آمریکا، اوباما می تواند با توجه به زبان مبهم متمم های دوازدهم و بیست و دوم قانون اساسی، نامزد معاونت ریاست جمهوری باشد؟

متمم دوازدهم تصریح می کند که فرد فاقد صلاحیت برای پست رئیس جمهوری، نباید واجد صلاحیت برای معاونت رئیس جمهوری آمریکا باشد.

متمم بیست و دوم نیز بیان می کند که هیچ فردی نباید بیش از دو بار برای پست رئیس جمهوری انتخاب شود.

چنانچه اوباما به عنوان نامزد معاونت کلیتنون برگزیده شود و هیلاری به هر دلیلی مجبور به ترک پست خود باشد، آن وقت اوباما باید جانشین او شود.

دستکم یک کارشناس قانون اساسی رسما می گوید که چیزی برای جلوگیری از این سناریو وجود ندارد.

اما چرا اوباما، فردی که از بایدن حمایت کرده است؟ دو دلیل برای این مساله مطرح است: یکی آنکه، وی درمیان لیبرال ها و نه ترامپی ها، فردی تلقی می شود که برای نجات کشور پا پیش می نهد. دوم آنکه، پای کار سختی در میان نیست.

اوباما می تواند به محل اقامت معاون رئیس جمهوری نقل مکان کند و به اندازه دلخواه کار انجام دهد. تنها مسئولیت واقعی وی در جریان کارزار انتخاباتی است تا هیلاری را به خط پایان هول دهد.

گذشته از همه اینها، بخشی از پول های هوشمند ممکن است روی بایدن سرمایه گذاری شود تا وی نامزد دموکرات ها نشود.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 525

به "خبرنگاران بخت کلینتون-اوباما برای جایگزینی بایدن در انتخابات 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخت کلینتون-اوباما برای جایگزینی بایدن در انتخابات 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید