خبرنگاران اولین قطار باری ترکیه به چین رسید

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران- خبرنگاران- نخستین قطار باری ترکیه حاوی یک هزار و 388 یخچال و فریزر پس از طی هشت هزار و 693 کیلومتر وارد شهر شی آن واقع در استان شانشی در شمال غرب چین شد.

خبرنگاران اولین قطار باری ترکیه به چین رسید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، گلوبال تایمز روز یکشنبه گزارش داد که طبق اعلام گمرک استان شانشی، ارزش این محموله حدود 10.4 میلیون یوان (حدود 1.59 میلیون دلار آمریکا) است.

عبدالکادیر امین اونن سفیر ترکیه در چین در مراسمی که به مناسبت این رویداد برگزار گردید، گفت: این موقعیت بیانگر احیای روابط تاریخی بین ترکیه و چین است.

وی اضافه نمود: اتصال راه آهن بین چین و اروپا در زمان همه گیری کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار شده است زیرا قطارهای باری نقشی اساسی در ایجاد ثبات در زنجیره تأمین لجستیک بین المللی دارند.

این مقام ترکیه ای یادآورشد که استفاده بیشتر از اتصال ریلی بین ترکیه و چین باعث تسریع فعالیت مالی در سراسر اوراسیا خواهد شد.

این قطار در 4 دسامبر (14 آذر 1399) از استانبول حرکت کرد و مسافت هشت هزار و 693 کیلومتر (بیش از 5400 مایل) را در سراسر ترکیه، گرجستان، آذربایجان، دریای خزر و قزاقستان طی کرد تا به شی آن مرکز استان شانشی در مرکز چین برسد.

این قطار بیش از 2300 کیلومتر در ترکیه ، 220 کیلومتر در گرجستان ، 430 کیلومتر در آذربایجان ، 420 کیلومتر در دریای خزر ، 3200 کیلومتر در قزاقستان و 2100 کیلومتر در چین طی نموده است تا به شی ان رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 928

به "خبرنگاران اولین قطار باری ترکیه به چین رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولین قطار باری ترکیه به چین رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید