خبرنگاران امیر قطر از تقویت رویارویی با چالش ها در نشست عربستان گفت

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران- خبرنگاران- امیر قطر در باره نشست روز سه شنبه سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان گفت: نتایج مثبت اجلاس شورای همکاری در العلا، باعث تحکیم همبستگی برای رویاروی با چالش هایی خواهد شد که منطقه با آن روبه روست.

خبرنگاران امیر قطر از تقویت رویارویی با چالش ها در نشست عربستان گفت

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، شیخ تمیم حمد آل ثانی روز سه شنبه در پیغام هایی برای سلمان بن عبدالعزیر پادشاه و شیخ محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، از حسن استقبال شان در جریان حضور خود و هیات همراه در کنفرانس شورای همکاری خلیج فارس، قدردانی کرد.

شیخ تمیم، فضای حاکم بر اجلاس اخیر شورای همکاری خلیج فارس را برادرانه توصیف و با قدردانی از کوشش های صورت گرفته برای موفقیت اجلاس مزبور، تاکید نمود که نتایج این اجلاس، راستا شورای همکاری را تقویت خواهد نمود و خیر و برکت برای ملت های این کشورها در پی خواهد داشت.

چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا عصر امروز به میزبانی عربستان و با حضور مقام های 6 کشور عضو در شهر العُلا در عربستان سعودی برگزار گردید.

در این نشست محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان، سلمان بن حمد آل خلیفة ولیعهد و نخست وزیر بحرین، فهد بن محمود آل سعید معاون نخست وزیر عُمان، محمد بن راشد آل مکتوم معاون رییس دولت امارات و حاکم دبی، نواف الأحمد الجابر الصباح امیر کویت و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر حضور داشتند.

در جریان این اجلاس توافقنامه مصالحه با قطر امضا شد و این کشورها خاتمه اختلافات خود با دوحه را اعلام کردند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن 2017 روابط خود با قطر را قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می نماید، اما این ادعا توسط دوحه رد شد.

این چهار کشور در این سال تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی قطر بستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 885

به "خبرنگاران امیر قطر از تقویت رویارویی با چالش ها در نشست عربستان گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امیر قطر از تقویت رویارویی با چالش ها در نشست عربستان گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید