خبرنگاران اجرای طرح کلیدی برای توسعه شهر هشترود پس از 8 سال وقفه

به گزارش مجله مدیاپلیر، مراغه - خبرنگاران - شهردار هشترود اجرای طرح تفصیلی را کلید توسعه شهری خواند و گفت: این طرح پس از حدود هشت سال وقفه اجرایی شده و در مراحل پایانی است.

خبرنگاران اجرای طرح کلیدی برای توسعه شهر هشترود پس از 8 سال وقفه

مهدی پورصادق روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: طرح جامع شهری هشترود در سال 1391 تصویب و ابلاغ شده بود و طبق قانون باید تا یک سال پس از آن، طرح تفصیلی کار می شد اما اجرا نشده بود.

وی افزود: طرح تفصیلی شهر هشترود تا یک ماه آینده به مرحله تصویب و ابلاغ می رسد تا جهت توسعه شهری مشخص گردد.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر طرح تفصیلی، اجرای یک طرح مهم دیگر نیز کلید خورده، بیان نمود: اجرای طرح ممیزی املاک به عنوان یکی دیگر از طرح های مهم شهرسازی این شهر مراحل اجرایی را طی می نماید.

اجرای طرح ممیزی املاک با مشارکت دانشگاه تبریز شروع شد و در جلسه ای که طی اواخر سال گذشته با حضور اعضای هیات علمی این دانشگاه برگزار گردید، متولیان وعده دادند که طی سه ماهه اول سال جاری، اجرای این طرح مادر برای شهرداری هشترود را به اتمام برسانند.

به گزارش خبرنگاران طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن ها وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت های مربوط به مناطق و بهسازی، نوسازی، توسعه و برطرف مسائل شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن مشخص و نقشه ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1066

به "خبرنگاران اجرای طرح کلیدی برای توسعه شهر هشترود پس از 8 سال وقفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای طرح کلیدی برای توسعه شهر هشترود پس از 8 سال وقفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید