خبرنگاران شروع ساخت 400 خانه برای جوانان روستایی در گلستان

به گزارش مجله مدیاپلیر، گرگان - خبرنگاران - ساخت 400 واحد مسکونی در قالب طرح تامین مسکن جوانان با اعتبار 320 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان به صورت متمرکز در روستای جعفرآباد گرگان شروع شد.

خبرنگاران شروع ساخت 400 خانه برای جوانان روستایی در گلستان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب گلستان روز یکشنبه در این مراسم که استاندار و جمعی از مسوولان استان حضور داشتند گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی با زیر بنای 80 متر مربع از 800 میلیون ریال وام قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله استفاده می گردد.

سید محمد حسینی اضافه کرد: این واحدها که در روستاهای استان اجرا می گردد تا سرانجام سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین در روستای جعفر آباد گرگان عملیات متمرکز اجرای طرح هادی در هشت روستای هدف گردشگری گلستان شروع شد.

مطابق گزارش اداره کل بنیادمسکن انقلاب گلستان، اجرای طرح هادی در روستاهای قلعه قافه پایین و ساسنگ مینودشت، پاقلعه رامیان، بنفش تپه بندرگز، جعفرآباد و قلندرمحله گرگان، قره کیله گمیشان و توتلی تمک کلاله با اعتبار 23 میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان به اجرا درخواهد آمد.

شروع عملیات اجرایی ساخت 250 خانه ویژه محرومان گرگان با اعتبار 160 میلیاردریال به صورت متمرکز در روستای دودانگه این شهرستان از محل رهاورد سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به گلستان در بهمن سال 98، بهره برداری از یک خانه نوساز و اهدا سند مالکیت در روستای کلارجان سادات گرگان از دیگر برنامه های روز یکشنبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان بود.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در استان گلستان 228 هزار و 605 خانه روستایی وجود دارد که 248هزار و 422 خانوار در آنها زندگی می نمایند که از این تعداد 128 هزار خانه غیرمقاوم است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور سالانه 200 هزار واحد مسکونی در استان های مختلف را مقاوم سازی می نماید که سهم گلستان از این تعداد سالانه بین 5 تا 6 هزار واحد است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، تا به امروز 65 هزار خانه در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان، نوسازی شده است.

در گلستان یک هزار و 52 آبادی وجود دارد و 47 درصد از جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری استان در این روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 535

به "خبرنگاران شروع ساخت 400 خانه برای جوانان روستایی در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع ساخت 400 خانه برای جوانان روستایی در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید