تلاش برای تکمیل کابینه اشرف غنی؛ اتمر نامزد وزارت خارجه افغانستان شد

به گزارش مجله مدیاپلیر، در حالی که برخی زمزمه ها از احتمال تشکیل کابینه عبدالله خبر می دهند، اما اشرف غنی همچنان با معرفی حنیف اتمر برای نامزدی وزارت خارجه افغانستان برای تکمیل کابینه تلاش می کند.

تلاش برای تکمیل کابینه اشرف غنی؛ اتمر نامزد وزارت خارجه افغانستان شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی طی دو حکم جداگانه حنیف اتمر نامزد سابق ریاست جمهوری و رئیس سابق امنیت ملی افغانستان را به عنوان سرپرست و وزیر خارجه این کشور معرفی کرد.

اتمر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گذشته این کشور تیم انتخاباتی صلح و اعتدال را ایجاد کرده بود و به همراه تیم های دولت ساز و ثبات و همگرایی از شانس های اصلی برای پیروزی در انتخابات شمرده می شد اما بدون آغاز مبارزات انتخاباتی از شرکت در انتخابات کناره گیری کرد.

برخی منابع وجود اختلافات جدی در صلح و اعتدال را دلیل فروپاشی آن و پیوستن محمد محقق معاون دوم این تیم را به تیم عبدالله عنوان کردند اما اتمر بصورت رسمی این موضوع را تایید نکرد.

گفتنی است که غنی پیش از این نیز طاهر زهیر را به عنوان وزیر اطلاعات و فرهنگ و عبدالهادی ارغندیوال را نیز به عنوان وزیر دارایی افغانستان معرفی کرده بود.

اشرف غنی همچنین احمدضیا سراج را به عنوان نامزد ریاست امنیت ملی، محمد داوود سلطان زوی را به عنوان شهردار کابل، محمد ایوب سالنگی را به عنوان معاون مالی و اداری اداره ارگان های محلی و نیز عبدالوحید قتالی را به عنوان والی هرات مشخص کرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 448

به "تلاش برای تکمیل کابینه اشرف غنی؛ اتمر نامزد وزارت خارجه افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای تکمیل کابینه اشرف غنی؛ اتمر نامزد وزارت خارجه افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید