بورس انرژی محل دور زدن تحریم ها؛ کرونا حریف بازار بورس نشد

به گزارش مجله مدیاپلیر، کارشناس بورس گفت: معامله ها در بازار بورس انرژی به نحوی است که شرکت های واسطه ای تا حدودی توانسته اند تحریم های مالی را برطرف و جبران کند.

بورس انرژی محل دور زدن تحریم ها؛ کرونا حریف بازار بورس نشد

پویان دارابی کارشناس بورس انرژی در گفت و گو با خبرنگار, در مورد اوضاع بازار بورس انرژی در روز های اخیر اظهار کرد: هم اکنون در بازار بورس انرژی، معاملات مختلفی صورت می گیرد. این معامله ها به نحوی است که شرکت های واسطه ای به وسیله بورس انرژی توانسته اند تحریم های اقتصادی را کم اثر نمایند.

این کارشناس بورس انرژی اضافه کرد: هم اکنون اگر بخواهیم مبادلات را در بورس انرژی آنالیز کنیم تنها امروز ارزش معالات به بیش از 15 هزار میلیارد ریال رسیده است که بخش عمده ای از این مبادلات متعلق به کالاهای صادراتی است که در این راستا می توان به بنزین، گاز، گازوئیل و سایر مشتقات نفتی در رینگ داخلی و بین الملل اشاره نمود.

او اشاره نمود: معاملات اجرا شده در بورس انرژی توانسته تحریم ها را کم اثر کند و فعالان بازار محصول خریداری شده را به کشور های مختلف و با پوشش کافی برای جلوگیری از بعضی مخاطرات به آن کشورها انتقال دهند.

دارابی در مورد اینکه آیا در بازار بورس انرژی حجم معاملات در آینده بالا خواهد رفت یا خیر؟ توضیح داد: ارزش معاملات نشان از رشد روزافزون و اثر مثبت وجود بورس ها می دهد و تا به امروز نیز فرایند صعودی خود را در جهت حل مسائل موجود نه تنها از دست نداده بلکه از پیش هم قوی تر شده است.

کارشناس بورس انرژی تفاوت بورس انرژی فیزیکی با مشتقه در چیست؟ گفت: در بازار های فیزیکی کالا ها باید به صورت فیزیکال از جانب فروشنده به خریدار در قبال دریافت مبلغ تعیین که بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شوند منتقل گردد. اما ابزار مشتقه نوعی ابزار اقتصادی است از جمله معاملات فیوچرز و آپشن که مبتنی بر یک دارایی تعریف و داد و ستد می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 585

به "بورس انرژی محل دور زدن تحریم ها؛ کرونا حریف بازار بورس نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس انرژی محل دور زدن تحریم ها؛ کرونا حریف بازار بورس نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید