بحران برق و گرما به موج اعترضات عراق دامن زد

به گزارش مجله مدیاپلیر، اعتراض ها به کمبود برق با اوج گیری گرمای بی سابقه در استان های مختلف عراق امروز (یکشنبه) نیز ادامه یافت و معترضان خواستار بهبود اوضاع و تدبیر مقام های دولتی برای رفع این معضل شدند.

بحران برق و گرما به موج اعترضات عراق دامن زد

استان های جنوبی و مرکزی عراق که گرم ترین مناطق عراق به شمار می رود در چند هفته گذشته شاهد برگزاری اعتراض های مردمی به کمبود برق بوده است.

امروز (یکشنبه) نیز صدها نفر از ساکنان نجف اشرف در اعتراض به بحران برق در خیابان های این شهر تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان عراقی خیابان فرودگاه بین المللی و خیابان الجنسیه در نزدیکی میدان اعتصام منتهی به ساختمان های دولتی شهر نجف را بستند.

در استان ذی قار نیز صدها تظاهرکننده صبح امروز جاده های اصلی منتهی به شهرستان های شیخ الشیوخ و سید دخیل را با آتش زدن لاستیک و ایجاد موانع فیزیکی مسدود کردند.

معترضان در اعتراض به خاموشی های مکرر و کمبود برق به دروازه بیرونی نیروگاه حرارتی ناصریه مرکز استان ذی قار حمله کردند.

پنجشنبه گذشته نیز صدها عراقی در اعتراض به کمبود برق در برخی شهرهای مختلف استان ذی قار دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان مکان ها و ایستگاه های توزیع انرژی برق ذی قار را تعطیل کردند و با آتش زدن لاستیک و بستن خیابان های شهرها، خشم خود را نسبت به قطع برق ابراز داشتند.

در هفته های گذشته و با اوج گیری گرما، استان های بصره، ذی قار، میسان، نجف، دیوانیه و کوت در جنوب و مرکز عراق شاهد برپایی اعتراض های مردمی به کمبود برق بوده است.

کمبود شدید و قطع طولانی مدت برق که گاهی تا 15 ساعت هم در روز می رسد، یکی از چالش های چندین ساله عراق به شمار می رود به طوری که از عوامل اصلی شکل گیری اعتراضات گسترده خیابانی مهر ماه 98 در جنوب و مرکز این کشور بود.

عراق با حدود 11 هزار مگاوات کمبود برق روبرو است و اکنون جمهوری اسلامی ایران تنها کشور تامین کننده انرژی برق به میزان یک هزار و 350 مگاوات در ساعت برای عراق است و حجم صادرات گاز برای تامین سه نیروگاه گازی تامین برق در عراق نیز بالغ بر 18 میلیون مترمکعب در روز است.

دولت عراق در سال ها و ماه های گذشته تلاش گسترده ای را برای افزایش تولید و تامین برق انجام داده ولی با این وجود کمبود برق همچنان یکی از بحران های اصلی این کشور به شمار می رود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 657

به "بحران برق و گرما به موج اعترضات عراق دامن زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران برق و گرما به موج اعترضات عراق دامن زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید