بایدن: ترامپ نباید به گزارشهای اطلاعاتی دسترسی داشته باشد

به گزارش مجله مدیاپلیر، رئیس جمهور آمریکا گفت لزومی ندارد رئیس جمهور سابق این کشور به دلیل رفتار دمدمی و احتمال لو دادن اطلاعات، گزارش های اطلاعاتی دریافت کند.

بایدن: ترامپ نباید به گزارشهای اطلاعاتی دسترسی داشته باشد

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا معتقد است دونالد ترامپ ساکن سابق کاخ سفید به دلیل رفتار دمدمی و غیرقابل پیش بینی و این نگرانی که او ممکن است آن اطلاعات را به دیگران منتقل کند، نباید به گزارش های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد.

بایدن در مصاحبه روز آدینه با شبکه سی بی اس نیوز که هنوز مشروح آن منتشر نشده، در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا ترامپ باید گزارش های اطلاعاتی دریافت کند، گفت: نه به عقیده من. او در ادامه در شرح نظر خود می گوید که این نظر وی ارتباطی با حادثه حمله به کنگره آمریکا ندارد .

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی در این خصوص که بزرگترین نگرانی اش از ارائه اطلاعات به ترامپ چیست، می گوید: ترجیح می دهم در این خصوص برآورد نکنم. فقط فکر می کنم نیازی نیست او گزارشهای اطلاعاتی را دریافت کند. به چه درد وی می خورد که این اطلاعات را دریافت کند؟ او اصلاً چه تاثیری دارد، جز این حقیقت که ممکن است دهانش بلغزد و چیزی (اطلاعات را لو بدهد) بگوید؟

مرسوم است که روسای جمهور پیشین آمریکا حتی بعد از ترک قدرت بعضی گزارش های اطلاعاتی را دریافت می نمایند. اما در مورد ترامپ پیشتر کاخ سفید گفته بود که در حال آنالیز این مسئله است.

ترامپ هفته های بعد از انتخابات آمریکا را به طرح ادعاهای انتخاباتی درباره وقوع تقلب گسترده و عدم پذیرش نتیجه انتخابات به نفع بایدن گذراند تا بحران انتخاباتی این کشور هر روز عمیق تر گردد و خاتمه در روز ششم ژانویه سر باز کند. حمله مرگبار به کنگره ترامپ را به اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل خواهد نمود که پس از انتها دوره ریاست جمهوری اش دادگاه استیضاح وی در سنا برگزار می گردد.

طبق توافق رهبران جمهوری خواه و دموکرات سنا، جلسه استیضاح ترامپ در روز هشتم فوریه (20 بهمن ماه دوشنبه) برگزار خواهد شد.

بعضی قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات کنگره ترامپ را به تحریک طرفداران خود برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه متهم می نمایند و به همین دلیل طرح استیضاح وی را در مجلس سنا پیش برده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1102

به "بایدن: ترامپ نباید به گزارشهای اطلاعاتی دسترسی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: ترامپ نباید به گزارشهای اطلاعاتی دسترسی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید