اعلام آمار کرونا در کره شمالی

به گزارش مجله مدیاپلیر، کره شمالی بالاخره آمار بیماران کرونایی اش را منتشر کرد هرچند کشورهای دیگر با اما و اگر به این آمار نگاه می نمایند.

اعلام آمار کرونا در کره شمالی

کره شمالی بامداد آدینه خاطرنشان کرد که در مجموع 2 هزار 280 نفر از شهروندان این کشور و دو شهروند خارجی همچنین در قرنطینه هستند و افرادی که پس از طی مدت لازم علائم کرونا ندارند، از قرنطینه مرخص شده اند. این خبر را خبرگزاری یونهاپ منتشر نموده و شرح داده است: کره شمالی پیشتر آمار مرتبط با کرونا را در مناطق مختلف این کشور اعلام نموده بود، اما این برای اولین بار است که آمار سراسری را منتشر می نماید.

رسانه رسمی کره شمالی پیش از این گفته بود که از 380 شهروند خارجی که تحت قرنطینه قرار گرفته بودند، همگی به جز سه نفر پس از آنکه علائم کرونا بروز ندادند، مرخص شدند و اکنون با ترخیص یک نفر دیگر، تنها دو شهروند خارجی در این کشور در قرنطینه به سر می برند. البته که قرنطینه واژه ای است که برای این رسانه کاربردی ندارد و از قرنطینه به نظارت پزشکی تعبیر می نمایند. طبق اطلاعات رسیده از این رسانه، کره شمالی تدابیر بسیار سختگیرانه ای را به وسیله کنترل شدید مرزها و سختگیری در فرایند قرنطینه برای پیشگیری از شیوع کووید 19 اعمال نموده، اما تا به امروز هیچ مورد ابتلای قطعی به کرونا را اعلام ننموده است و می گوید هزاران نفر را تحت نظارت پزشکی قرار داده است.

هرچند این اطلاعات از سوی رسانه های کره جنوبی و ژاپن نقض شده و این دو کشور معتقدند که تا به امروز بیش از 200 سرباز کره شمالی براثر ابتلا به کووید19 جان باخته اند. این رسانه ها همچنین مدعی بودند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از بیم کرونا از پیونگ یانگ خارج شده، اما کیم هفته گذشته برای کلنگ زنی ساخت یک بیمارستان در پایتخت کشورش در انظار عمومی حاضر شد.، ایرنا

پانوشت: عکس مربوط به این خبر، مربوط به همین مراسم کلنگ زنی است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 427

به "اعلام آمار کرونا در کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمار کرونا در کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید