اتحادیه اروپا تاثیر داروی کووید 19 بر کلیه ها را آنالیز می نماید

به گزارش مجله مدیاپلیر، یکی از داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری کووید 19 به دلیل احتمال اثرات جانبی روی کلیه های فرد بیمار، مورد آنالیز مجدد قرار خواهد گرفت.

اتحادیه اروپا تاثیر داروی کووید 19 بر کلیه ها را آنالیز می نماید

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، شبکه نظارت بر داروی اتحادیه اروپا در پی شواهدی دال بر بروز مشکل در تعدادی از بیماران اظهار داشت که به منظور ایمنی و سلامت بیمار، عوارض احتمالی این دارو را مجددا آزمایش خواهد نمود.

استفاده از داروی رمدسیویر برای بیمارانی که به شکل حادی از کووید 19 مبتلا شده و در فرایند درمان به اکسیژن احتیاج دارند در بسیاری از کشورها از جمله اعضای اتحادیه اروپا مجاز است.

آژانس دارویی اروپا اعلام نموده است در این مرحله نمی توان با اطمینان گفت که مصرف این دارو در بعضی بیماران موجب التهاب کلیه شده چرا که بیماری کلیه خود می تواند دلیلی برای ابتلا به نوع حاد کووید 19 باشد.

بنابر گزارش یورونیوز، در آزمایش های اولیه این دارو روی موش ها و میمون ها احتمال ناراحتی های کلیوی به عنوان یکی از عوارض جانبی احتمالی مصرف این دارو مطرح شده بود با این حال نهاد نظارت بر کنترل کیفیت داروها در اروپا همچنان بر ارجح بودنِ مزایای این دارو بر مضرات آن تاکید دارد.

پس از آنکه گیلیاد، شرکت سازنده رمدسیویر مدعی شد این دارو می تواند تاثیر مثبتی بر کوتاه شدن طول دوره درمان و نجات جان بیماران کووید 19 داشته باشد بسیاری از کشورها این دارو را در حجم بالا پیش خرید کردند. با این حال منتقدان استفاده از این دارو هم کم نیستند و نسبت به سودمندی رمدسیویر تردیدهای فراوانی مطرح شده است. از این دارو همچنین در درمان بیماری ابولا استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 751

به "اتحادیه اروپا تاثیر داروی کووید 19 بر کلیه ها را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا تاثیر داروی کووید 19 بر کلیه ها را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید