آمریکا 3 شخص حقیقی و 11 شرکت را به دلیل نقض تحریم های ایران تحریم کرد

به گزارش مجله مدیاپلیر، وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم سه شخص حقیقی و 11 شرکت به دلیل آنچه تسهیل حمل ونقل محصولات پتروشیمی ایران خوانده است، اطلاع داد.

آمریکا 3 شخص حقیقی و 11 شرکت را به دلیل نقض تحریم های ایران تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه نام سه شخص حقیقی و 11 شرکت را به اتهام نقض تحریم های یکجانبه دولت آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران، به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می رود، اضافه نمود.

بر اساس بیانیه ای که وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص منتشر نموده، از بین 11 شرکتی که از امروز نامشان به فهرست شرکت های تحت تحریم اوفک افزوده شده است، 6 شرکت شامل شرکت هایی از ایران، امارات و چین با شرکت پتروشیمی تریلیانس -که از اوایل امسال میلادی تحت تحریم وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است- ارتباط دارند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است که شرکت تریلیانس به فروش محصولات پتروشیمی ایران یاری می نماید.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، دلیل تحریم پنج شرکت دیگر نیز خرید، دریافت، فروش، حمل ونقل یا بازاریابی نفت خام و فرآوردهای نفتی ایران عنوان شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام نموده است که سه شخص حقیقی تحریم شده -که یکی از آنها تبعه ایران و دو نفر دیگر تبعه چین هستند- جزو مدیران ارشد شرکت های مذکور بوده اند.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه سال 97 تحریم های مختلفی را علیه ایران وضع نموده است تا به زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

اگرچه تحریم های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک دنیای و صندوق بین المللی پول در گزارش های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم ها سخن گفته اند.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم انداز اقتصاد دنیای، پیش بینی نموده است که ایران در امسال میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا (اعم از درحال توسعه، نوظهور یا توسعه یافته) در امسال میلادی تحت تأثیر بحران دنیای کرونا رشد مالی منفی را تجربه خواهد نمود، اما نرخ رشد مالی ایران برای سال آینده میلادی 3.1 درصد پیش بینی شده است.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید نموده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه های زیادی برای اعمال تحریم های بیشتر در اختیار ندارد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران حتی در روزهای اوج تحریم ها نیز بارها تأکید کردند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 711

به "آمریکا 3 شخص حقیقی و 11 شرکت را به دلیل نقض تحریم های ایران تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 3 شخص حقیقی و 11 شرکت را به دلیل نقض تحریم های ایران تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید