آمریکا از ایتالیا پیشی گرفت ، رسیدن به رکورد 20 هزار مرگ ناشی از کرونا

به گزارش مجله مدیاپلیر، ایالات متحده آمریکا نخستین کشور جهان در دوران شیوع کرونا لقب گرفت که رکورد 2000 مرگ در یک شبانه روز را ثبت نموده و در آستانه رسیدن به رکورد 20 هزار مرگ و میر است.

آمریکا از ایتالیا پیشی گرفت ، رسیدن به رکورد 20 هزار مرگ ناشی از کرونا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، آمار رسمی بیمارستان جانز هاپکینز تا عصر روز شنبه نشان می داد تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده به رقم 19887 نفر رسیده و ایتالیا با 19468 قربانی در رده دوم است. آمریکا در عین حال نخستین کشور است که در 24 ساعت از رقم دو هزار مرگ ناشی از کرونا گذشت و آمار 2108 مرگ را فقط در یک شبانه روز به نام خود ثبت کرد.

از این رقم، 783 مرگ سهم نیویورک است که آلوده ترین ایالت آمریکا از نظر ابتلا به بیماری کووید-19 به شمار می رود. اندرو کومو، فرماندار نیویورک در سخنان خود در آلبانی (مرکز ایالت) آمار کلی کشته های شیوع کرونا را در این ایالت 8627 نفر خاطرنشان کرد. کومو گفت: این رکورد نیست اما آمار مرگ و میر تا اندازه ای ثابت مانده است. هر چند ثبات نرخ هم به اندازه کافی وحشتناک است.

همزمان روزنامه نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه چند ماه طول کشید تا رئیس جمهوری آمریکا بحران فراگیر شدن کرونا را جدی بگیرد و تردیدهای دانلد ترامپ درباره دولت پنهان آمریکا بر واکنش او به گسترش روزافزون آمار مرگ و میر ناشی از شیوع گسترده کرونا در نیویورک به شدت سایه افکند. بحران کرونا در ایالات متحده بیش از هر چیز به واکنش دیرهنگام دولت به پیامدهای مرگبار آن برمی گردد.

پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز آمار کلی افراد مبتلا به کووید-19 را در آمریکا 514 هزار و 292 نفر اعلام نموده اند. اسپانیا با 161 هزار و 852 نفر دوم است و ایتالیا با 152 هزار 271 نفر در رده سوم قرار گرفته است. در آمریکا 29507 بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته اند. گفته می گردد تعداد مبتلایان و قربانیان کروناویروس در آمریکا با میزان درآمد و رنگ پوست ارتباط مستقیم دارد و فقرا و سیاهپوستان به ویژه در ایالت های جنوبی بیش از دیگران قربانی این ویروس مرگبار می شوند.

آمار قربانیان کروناویروس در جهان به 108 هزار و 167 نفر رسیده و تعداد مبتلایان از مرز یک میلیون و 765 هزار نفر گذشته است. از این رقم، 396 هزار و 693 نفر هم کرونا را شکست داده و به زندگی بازگشته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 463

به "آمریکا از ایتالیا پیشی گرفت ، رسیدن به رکورد 20 هزار مرگ ناشی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از ایتالیا پیشی گرفت ، رسیدن به رکورد 20 هزار مرگ ناشی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید